در جلسه ستاد اجرایی توسعه گردشگری گیلان در لنگرود مطرح شد:

رویداد گردشگری ۲۰۲۰ بسترساز توسعه اقتصادی است | لنگرود کلکسیونی از جاذبه های گردشگری است

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: جایگاه شهرستان لنگرود با توجه به وجود ساحل و ییلاقات خوب و ظرفیت های گردشگری باید ارتقا یابد و به بهانه گردشگری، بتوان از وجود سرمایه گذاران در شهرستان استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ستاد اجرایی توسعه گردشگری استان گیلان با محوریت رویداد گردشگری ۲۰۲۰ با حضور مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان، ایده پرداز طرح گردشگری ۲۰۲۰ در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود برگزار شد.

سیروس شفقی در این جلسه  رویداد گردشگری ۲۰۲۰ را یکی از طرح های عالی در راستای شناسایی ظرفیت های بی نظیر استان گیلان دانست و گفت: رویداد گردشگری ۲۰۲۰ بسترساز مناسبی در راستای رشد و توسعه اقتصادی و اقتصاد پایدار است.

فرماندار لنگرود با اشاره به نقش گردشگردی در توسعه فرهنگی و اقتصادی جوامع، افزود: صنعت گردشگری یکی از محورهای اساسی توسعه استان است که نیاز به همت جمعی و عزم و اراده  دارد.

وی با اشاره به تدوین مبانی راهبردی و عملیاتی توسعه گردشگری شهرستان لنگرود، خاطرنشان کرد: جاذبه های شهرستان باید با کمک همه مردم و مسئولان به گردشگران معرفی شود.

**جایگاه شهرستان لنگرود در حوزه گردشگری ارتقا یابد

شجاع، مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در این جلسه دریا و جنگل را دو ثروت بزرگ استان دانست و گفت: گیلان مرکز اشتغالزا توریستی و گردشگری است که  باید با برنامه ریزی مناسب توانمندی های شهرستان و روستاهای استان شناسایی شود.

وی اظهار داشت: جایگاه شهرستان لنگرود با توجه به وجود ساحل و ییلاقات خوب و ظرفیت‌های گردشگری باید ارتقا یابد و به بهانه گردشگری، بتوان از وجود سرمایه‌گذاران در شهرستان استفاده کرد.

**شهرستان لنگرود کلکسیونی از جاذبه های گردشگری است

مرتضی طالع که صاحب ایده و طرح گردشگری ۲۰۲۰ است، در این جلسه با بیان اینکه توسعه گردشگری ابتدا نیازمند زیرساخت های ذهنی است، گفت : رویداد گردشگری ۲۰۲۰ حرکت بزرگی برای توسعه استان گیلان  و گردشگری لوکوموتیو اقتصادی است.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان لنگرود کلکسیونی از جاذبه های گردشگری است، تصریح کرد: “۲۰۲۰” صدای تصمیم جدی برای گردشگری است و جاذبه های گردشگری لنگرود باید شناسایی و معرفی شود.

**رونق اشتغال گیلان با کمک گردشگری 

کیمیا تنها، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان هم در این جلسه با بیان اینکه اشتغال در استان باید از طریق گردشگری رونق یابد، گفت: بحث آموزش، شناسایی تاریخچه و جاذبه های  تمام مناطق استان گیلان، استفاده از ظرفیت فعالان عرصه گردشگری و تشکل ها از جمله مبانی راهبردی رویداد گردشگری ۲۰۲۰ است‌.

Share