چرا باید دفتر ریاست جمهوری به صداوسیما فشار آورده و دشمن را تحریک کند

انتقاد امام جمعه آستانه‌اشرفیه از تولید و پخش مستند دختر آبی!

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه انتقاد از شورای نگهبان زیر سؤال بردن قانون اساسی است، گفت: رئیس‌جمهور به‌عنوان یک حقوق‌دان و رئیس قوه مجریه نباید قانون اساسی را زیر سؤال ببرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد طیبی ظهر امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته این شهر با بیان اینکه آشوب‌های اخیر در کشور عراق برای برهم زدن همایش پیاده‌روی اربعین بوده است، اظهار کرد: استکبار به سرکردگی آمریکا و آل سعود به دنبال ایجاد فتنه در کشور عراق بوده تا جوانان و مردمان شیعه را از حضور در این پیاده‌روی منع کند ولی تیرشان به سنگ خورد.

وی با تأکید بر لزوم توجه قوه مجریه به برگزاری صحیح انتخابات گفت: در آستانه انتخابات شاهد برخی حواشی هستیم و از مسؤولان قوه مجریه می‌خواهم تجربه تلخ گذشته را دوباره تکرار نکرده و کشور را با مشکلاتی مواجه نکنند.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با انتقاد از رفتار دفتر ریاست جمهوری در قبال پخش مستند دختر آبی، افزود: وقتی یک دختری خود را سوزانده و طبق گفته پدرش دارای مشکلات افسردگی بوده است چرا باید دفتر ریاست جمهوری برای پخش مستندی با عنوان دختر آبی به صداوسیما فشار آورده و دشمن را تحریک کند آیا وظیفه دفتر ریاست جمهوری ساخت مستند است.

طیبی با اذعان به اینکه همه مسؤولان باید به قانون اساسی احترام بگذارند، تصریح کرد: رئیس‌جمهور به‌عنوان یک حقوق‌دان و رئیس قوه مجریه نباید قانون اساسی را زیر سؤال برده و از شورای نگهبان انتقاد شدید کند زیرا این شورا حافظ سلامت انتخابات و قانون اساسی بوده است.

وی با انتقاد از سخنان رئیس‌جمهور در خصوص شورای نگهبان خاطرنشان کرد: وقتی امام راحل (ع) شورای نگهبان را تشکیل داده و مقام معظم رهبری از آن حمایت و حافظ قانون می‌داند چرا باید رئیس‌جمهور این شورا را زیر سؤال برده و دشمن‌شاد کن شود لذا بهتر است رئیس‌جمهور در بعضی مواقع صحبت نکنند.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با تأکید بر نقش آموزش‌وپرورش در ساخت جامعه‌ای سالم تصریح کرد: کودکان و نوجوانان بهترین ساعات عمر خود را در مدارس بوده تا علم و فرهنگ و معرفت دینی بیاموزند و این نشان‌دهنده اهمیت آموزش‌وپرورش است ولی اخیراً بودجه محدود که برای برگزاری نماز جماعت در مدارس اختصاص داده می‌شد قطع‌ شده است.

طیبی سفر معاون وزیر نیرو به شهرستان آستانه‌اشرفیه را بسیار مؤثر دانست و افزود: در بعضی از روستاهای آستانه‌اشرفیه مشکل آب وجود دارد که در سفر اخیر مدیرعامل آبفا کشور اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای حل مشکل این مشکلات اختصاص‌یافته است که باید این مبلغ جذب و مسؤولان به قول‌های خود عمل کنند.

Share