با قبول شکست مقابل رقیب کره‌ای؛

تکواندوکار گیلانی بر سکوی دوم گرندپری ۲۰۱۹ ژاپن ایستاد

آرمین هادی پور، ملی‌پوش وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان با قبول شکست مقابل رقیب کره‌ای به نشان نقره گرندپری ژاپن دست‌یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، روز دوم از مرحله دوم مسابقات گرندپری ۲۰۱۹ ژاپن با پیکارهای اوزان ۵۸- و ۸۰+ کیلوگرم مردان و ۶۷- کیلوگرم زنان پیگیری شد و آرمین هادی پور به مصاف رقبای وزن ۵۸- کیلوگرم رفت.

ملی‌پوش گیلانی وزن ۵۸- کیلوگرم در نخستین گام به مصاف لئون گلاسنویک از کرواسی رفته و رقیب اروپایی خود را با نتیجه قاطعانه ۱۹ بر ۷ شکست داد.

وی در مرحله یک‌هشتم نهایی با انصراف رقیب ترک خود مواجه شد، دنیز داگدلن از نبرد مقابل هادی پور انصراف داده و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

هادی پور در مرحله یک‌چهارم پایانی با نتیجه ۱۲ بر ۵ مقابل صفوان خلیل از استرالیا به برتری دست‌یافت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد، ملی‌پوش وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان در این مرحله مقابل آدرین ویسنته از اسپانیا قرار گرفت، رقیب اسپانیایی سابقه قهرمانی اروپا ۲۰۱۸ را در کارنامه داشت ولی نتوانست مانع ماجراجویی‌های جوان اول تکواندو گیلان شود.

ملی‌پوش گیلانی با نتیجه قاطعانه ۱۹ بر ۵ مقابل آدرین به برتری دست‌یافت و راهی دیدار فینال شد، هادی پور در دیدار فینال با سد محکم رقیب کره‌ای برخورد کرد و متحمل شکست ۲۲ بر ۱۴ شد، وی با این شکست به نشان نقره گرندپری ۲۰۱۹ بسنده کرده و جایزه سه هزار دلاری را تصاحب کرد.

گفتنی است، گرندپری ۲۰۱۹ ژاپن G۴ است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۴۰، ۲۴ و ۱۴٫۴ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک و همچنین پنج، سه و هزار دلار جایزه نقدی تعلق می‌گیرد.

تیم ملی تکواندو کشورمان با ترکیب آرمین هادی پور، فرزان عاشورزاده، میرهاشم حسینی، سروش احمدی، سجاد مردانی و سعید رجبی در گرندپری ژاپن شرکت کرد و موفق به کسب یک نشان طلا، یک نشان نقره و یک نشان برنز شد؛ حسینی، هادی پور و مردانی به ترتیب موفق به کسب مدال طلا، نقره و برنز شدند.

Share