مدیرعامل آبفار گیلان خبرداد

واگذاری ۴ هزار انشعاب جدید آب شرب روستایی | علت وضعیت نامناسب آب روستای لاله دشت کوچصفهان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از وجود ۶۴ سامانه تصفیه فیزیکی در کشور خبرداد و گفت: ۳۲ سامانه تصفیه فیزیکی فقط در شهرستان رشت قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چهار هزار فقره انشعاب جدید آب شرب به روستاییان استان گیلان واگذار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان امروز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ هزار و ۲۳ انشعاب آب به متقاضیان روستایی استان واگذار شد.
محب علی رنج ور افزود: با واگذاری این انشعابات، تعداد مشترکین آب شرب روستایی گیلان به عدد ۳۱۵ هزار رسید.
به گفته وی؛ بیشترین انشعابات واگذار شده با ۶۴۵ فقره مربوط به شهرستان رشت است.
وی همچنین از شناسایی ۹۲ انشعاب غیرمجاز در روستاهای استان خبر داد و افزود: ۲۶ مورد از این انشعابات تاکنون تعیین تکلیف شده اند و بقیه در حال طی کردن مراحل قانونی هستند.

علت وضعیت نامناسب آب آشامیدنی روستای لاله دشت کوچصفهان

محب‌علی رنج‌ور در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی در مورد وضعیت نامناسب آب شرب روستای لاله‌دشت بخش کوچصفهان رشت اظهار داشت: طرح تعویض و نوسازی شبکه فرسوده توزیع آب شرب روستایی بخشی از شهرستان رشت به عنوان یک اولویت در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه به دلیل بافت مناطق جلگه‌ای این استان سفره‌های زیرزمینی آن دارای آهن و منگنز بالایی هستند افزود: در حال حاضر بیشترین تعداد سیستم‌های تصفیه فیزیکی حذف آهن و منگنز کشور در گیلان به ویژه در شهرستان رشت قرار دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از وجود ۶۴ سامانه تصفیه فیزیکی خبرداد و گفت: ۳۲ سامانه تصفیه فیزیکی فقط در شهرستان رشت قرار دارد.
رنج‌ور با اشاره به اینکه روستای لاله دشت بخش کوچصفهان رشت دارای ۱۴ کیلومتر شبکه توزیع است گفت: آبرسانی به این روستا در سال۶۶ و پیش از تأسیس شرکت آب و فاضلاب روستایی اجراشده که با توجه به گذشت حدود ۳۲ سال از عمر شبکه آبرسانی این منطقه، گاهی اوقات آب شرب آن به دلیل قدیمی بودن لوله‌های توزیع از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.
وی با اشاره به وضعیت اقلیمی و جغرافیایی این استان و پایین بودن عمر مفید شبکه توزیع آب افزود: با توجه به اینکه جنس لوله‌های خطوط توزیع آب در روستای لاله دشت کوچصفهان گالوانیزه است مقدار آهن و منگنز هم در این روستا بیشتر است.

Share