رییس شورای شهر لاهیجان:

جشنواره تئاتر خیابانی فرصتی برای فرهنگ و اقتصاد لاهیجان است

جواد نجار تمیزکار، رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان و دبیر شورای سیاست گذاری تئاتر خیابانی شهروند گفت: جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان فرصتی برای فرهنگ و هنر و اقتصاد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان و دبیر شورای سیاست گذاری تئاتر خیابانی شهروند گفت: جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان فرصتی برای فرهنگ و هنر و اقتصاد است.

جواد نجار تمیزکار در جلسه هم اندیشی با مدیران صنایع لاهیجان افزود: جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با ۱۰ سال برگزاری مستمر یکی از جشنواره های مهم کشور بوده که باعث برجسته شدن افزون تر نام این شهر در جمع اصحاب فرهنگ و هنر و گردشگران در سطح کشور شده است.

وی اضافه کرد: در طول سال های گذشته حضور مهمانانی از دیگر کشورها باعث شد سطح این جشنواره به بین المللی ارتقا یابد و شورای سیاست گذاری جشنواره در نظر دارد در دهه دوم، این رخداد مهم را به صورت بین المللی برگزار کند.

رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان اظهار کرد: جشنواره تئاتر خیابانی شهروند فرصتی است تا در زمان حضور هنرمندان سراسر کشور پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری و اقتصادی لاهیجان معرفی شده و هنرمندان به عنوان سفیران شهرمان جاذبه ها و صنایع این شهر را برای هم وطنان عزیزمان مطرح نمایند.

تمیزکار گفت: امسال برنامه های متنوعی برای برپایی جشن ۱۰ سالگی جشنواره تئاتر شهروند تدارک دیده ایم و کارناوال های جشنواره با حضور در محلات شهر لاهیجان حال و هوای شهر را در ایام عید سعید غدیر به فضایی شاد تبدیل خواهند کرد.

وی افزود: دهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان از ۲۶ مرداد ماه با حضور گروه های نمایشی از سراسر کشور در نقاط مختلف شهر لاهیجان برگزار خواهد شد و در تلاش هستیم از چند گروه خارجی هم به عنوان مهمان در جشنواره امسال دعوت نماییم.

دبیر شورای سیاست گذاری تئاتر خیابانی شهروند گفت: لاهیجان پایتخت چای ایران و شهر کلوچه ها بوده و رستوران های این شهر در طول سال میزبان مسافران و شهروندان زیادی هستند و جشنواره تئاتر فرصتی برای همراهی صاحبان صنایع و مشارکت در برگزاری این جشنواره می باشد.

در این جلسه مدیران صنایع و کارخانجات لاهیجان با قدردانی از شورای اسلامی شهر، شهرداری و دست اندرکاران برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند، آمادگی خود را برای حمایت از این جشنواره اعلام کردند.

Share