پیش بینی جعفرزاده از انتخابات 98:

جریان سومی در راه است | یک لیست پوپولیستی در انتخابات پیش رو رأی می‌آورد

یک نماینده مجلس گفت: اگر جریان‌های سیاسی کشور به درستی فکر نکنند جریان سومی که اتفاقا از جنس پوپولیست است می‌آید و برنده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸، گفت: آن چیزی که تا به اینجای بررسی‌ها نشان می‌دهد این است که یک لیست پوپولیستی در انتخابات پیش رو رأی خواهد آورد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته پوپولیسم فی‌النفسه بد نیست که بگویم بد است اما اینکه جریانی که در انتخابات با این ویژگی حضور پیدا کند محلی از سوال دارد.

وی ادامه داد: دولت باید دست به یک اقدام سریع بزند تا این اتفاق نیفتد که متاسفانه من در این دولت واکنش سریعی را مشاهده نمی‌کنم. معتقدم اگر برای این موضوع تدبیری اندیشیده نشود ما در انتخابات سال ۹۸ اسیر یک جریان پوپولیستی مردم‌گرا خواهیم شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: حرف من به این معنا نیست که صرفا اصولگرایان برنده انتخابات اسفند ماه خواهند شد، خیر  آن‌ها هم حواسشان را باید جمع کنند در غیر اینصورت ورق به نحو دیگری برخواهد گشت.

وی با بیان اینکه اگر جناح‌های سیاسی حواسشان جمع نباشد جریان پوپولیستی که صحبت از حضورش در انتخابات می‌شود برنده خواهد شد، گفت: مردم عنوان می‌کنند هیچ وقت بدتر از این که نخواهد شد یکبار به آن اعتماد کنیم ببنیم چه می‌شود.

جعفرزاده ایمن‌آبادی درپاسخ به سوالی مبنی بر این که کمتر از ۸ ماه به انتخابات مانده است و بخشی از جامعه صحبت از تحریم آن می‌کنند، آیا به واقع چنین اتفاقی خواهد افتاد یا خیر گفت: خیر، هیچ کس انتخابات را تحریم نمی‌کند و ما چیزی به عنوان تحریم انتخابات نخواهیم داشت.

وی افزود: امکان دارد یک عده قهر هم نکنند، بلکه بگویند فایده‌ای ندارد به پای صندوق‌های رأی بیایند. باید گفت این دو بسیار با یکدیگر متفاوت است و ما باید فایده شرکت در انتخابات را برایشان تشریح کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره اینکه گفته می‌شود همیشه در کشور ما یک عده رأی‌دهنده سنتی هستند که به حدود ۱۵ الی ۱۶ میلیون نفر می‌رسد و آن اکثریتی که در انتخابات گذشته به پای صندوق‌ها آمده بودند این بار نخواهند آمد، گفت: بله تا این‌جای کار می‌توان گفت چنین نظریه‌ای درست است اما یادتان باشد سرنوشت انتخابات ما به این دلیل که حزب نداریم ۷۲ ساعت آخر مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: جریان اصولگرا فکر نکند که برنده مطلق این انتخابات خواهد بود یک جریان دیگری این وسط  خواهد آمد و گندم را درو می‌کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: شاید در انتخابات امسال هر دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب به آن چه که می‌خواهند نرسد و باید حواسشان به جریان سوم باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این جریان از جنس جریان احمدی‌نژاد است، گفت: من به شخصه آرزو می‌کنم که این اتفاق نیفتد.

جعفرزاده ایمن آبادی در خصوص صحبت‌های رئیس دولت اصلاحات در مورد حضور در انتخابات، عنوان کرد: من موافقم صحبت‌های ایشان هستم و معتقدم مردم می‌آیند. چنین صحبت‌های بین جریان‌ها وفاق ایجاد می‌کند.

Share