مدیرعامل آبفار گیلان در جمع خبرنگاران خبر داد:

برخورداری ۲۴ روستای گیلان از نعمت آب در هفته دولت | ۲ هزار شبکه خط انتقال در گیلان داریم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان اظهار داشت: در هفته دولت امسال ۲۴ روستا با ۱۵ هزار جمعیت با اعتباری معادل ۱۳ میلیارد تومان از نعمت آب برخوردار خواهند شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محب‌علی رنج‌ور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگاری از مشاغل سخت است.

وی در ادامه به عملکرد آب و فاضلاب روستایی گیلان اشاره کرد و با بیان اینکه استان گیلان بعد از استان البرز و تهران پر تراکم‌ترین استان است، افزود: ۳۷ درصد از جمعیت استان در روستاها حضور دارند و در گیلان بیش از دو هزار و ۵۰۰ روستا داریم که بیشتر روستاها بالای ۲۰ هزار خانوار هستند.

هزار و ۸۰۰ روستا برخودار از آب در در گیلان وجود دارد

مدیرعامل آبفار گیلان با اشاره به اینکه هزار و ۸۰۰ روستا برخودار از آب هستند، تصریح کرد: ۳۱۴ هزار مشترک در گیلان داریم و شاخص بهرمندی از آب ۷۷ درصد است.

رنج‌ور همچنین با بیان اینکه میزان تولید آب سالانه ۸۰ میلیون متر مکعب است و ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه تولید می‌شود، افزود: از این میزان ۵۱ میلیون متر مکعب از آب‌های زیر زمینی و ۱۳ میلیون متر مکعب از آب‌های شهری و ۱۶ میلیون متر مکعب هم از چشمه‌ها و رودخانه‌های کوهستانی استفاده می‌کنیم.

۲ هزار شبکه خط انتقال در استان گیلان داریم

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار شبکه خط انتقال در استان گیلان داریم، گفت: در استان گیلان بالاترین رقم خطوط در را کشور داریم و همچنین در سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای را با آب و فاضلاب شهری داشتیم که طبق آن آب شرب روستا را از تصفیه‌خانه بزرگ سنگر با ظرفیت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه تامین کنیم.

مدیرعامل آبفار گیلان در ادامه با اشاره به اینکه این طرح شامل تعدادی از روستاهای اطراف رشت و شرق گیلان می‌شود، گفت: این تفاهم‌نامه در راستای تقویت کیفیت و پایداری آب شرب روستاها است.

رنج‌ور افزود: با راه‌اندازی فاز دوم تصفیه‌خانه سنگر که به حجم ۳ متر مکعب در ثانیه است، تقریبا یک سوم از سهم آب تولیدی این تصفیه‌خانه به روستاها اختصاص پیدا کند.

برخورداری ۲۴ روستای گیلان از نعمت آب در هفته دولت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان همچنین اظهار داشت: در هفته دولت امسال ۲۴ روستای گیلان با ۱۵ هزار جمعیت با اعتباری معادل ۱۳ میلیارد تومان از نعمت آب برخوردار خواهند شد.

وی در پایان با بیان اینکه بودجه آبفار گیلان سال گذشته در حوزه ملی و استانی ۱۱۳ میلیارد بود که ۵۴ میلیارد آن تخصیص داده شد، گفت: در سال جاری ۱۲۸ میلیارد تومان بودجه در حوزه ملی داشتیم که نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته است و پیش بینی ما این است که کل اعتبارات سال ۹۸ به ۲۰۰ میلیارد خواهد رسید.

Share