معاون رئیس جمهوری در جمع خبرنگاران آستارا مطرح کرد:

احتمال حضور سرمایه‎‌گذار خارجی در تالاب استیل آستارا | سفر بیش از ۷ میلیون گردشگر به ایران در سال ۹۷

معاون رئیس جمهور با اشاره به هزینه در حوزه زیرساخت های گردشگری گفت: در حوزه سرمایه گذاری گردشگری ۱۸۰ هزار میلیارد تومان در کشور سرمایه گذاری شده و این مبلغ در قالب بیش از ۲۰۰۰ پروژه در حال اجرا اتفاقات خوبی را در آینده در این حوزه رقم خواهد زد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی اصغر مونسان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تالاب استیل آستارا یک منطقه نمونه گردشگری است گفت: این منطقه نمونه گردشگری علی رغم واگذاری در سال‌های گذشته به سرمایه‌گذار بنابر دلایل گوناگون بدون هیچ گونه اقدامی بلاتکلیف بوده و باید با برنامه ریزی دوباره پای سرمایه‌گذاران را به این منطقه باز کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اختصاص ۸ میلیارد تومان در این سفر برای استان گیلان گفت: توجه به توسعه زیرساخت های گردشگری منطقه یک امر مهم بوده و قول تخصیص اعتبار یک میلیارد تومانی برای تشویق سرمایه‌گذاری بیشتر در منطقه تالاب استیل آستارا را می‌دهم.

معاون رئیس جمهور پیدا کردن یک سرمایه‌گذار مناسب برای این منطقه را اولین اولویت دانست و تصریح کرد: منطقه گردشگری استیل بی نظیر و بسیار زیبا بوده و برای گردشگری مزایای فراوانی دارد و قطعاً این منطقه را جزو نقاط گردشگری مورد توجه خود قرار می دهیم و در این زمینه با استقبال از سرمایه گذاران آنها را برای حضور در این جا تشویق می کنیم.

وی با اشاره به حضور یک سرمایه گذار خارجی در آستارا گفت: یک سرمایه گذار خارجی با پیشنهاد عدد مناسب ۱ میلیارد دلاری درخواست سرمایه گذاری در چند نقطه کرده که با تاکید به معاون سرمایه گذاری تعاون یکی از آن مناطق تالاب استیل آستارا بوده در صورت انجام، یک اقدام تحول آفرین برای گردشگری این منطقه صورت گرفته که در بخش تجاری و اشتغال رونق خوبی را ایجاد خواهد کرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به هزینه در حوزه زیرساخت های گردشگری گفت: در حوزه گردشگری ۱۸۰ هزار میلیارد تومان در کشور سرمایه گذاری شده و این مبلغ در قالب بیش از ۲۰۰۰ پروژه در حال اجرا اتفاقات خوبی را در آینده در این حوزه رقم خواهد زد.
وی با ابراز خرسندی از روند افزایشی این پروژه ها گفت: در سه ماه گذشته ۸۰۰ موافقت اصولی صادر شده و این نشان از رونق سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری مدل و آینده گردشگری کشور بسیار روشن پیش می‌رود.

وی ادامه داد: روند افزایشی آمارهای گردشگری هم در سال جاری ادامه داشته و در سال ۹۶ بالغ بر چهار میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر وارد کشور شده و در سال ۹۷ این رقم به ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده  که وضع ابتدای سال جاری نیز این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

مونسان با اشاره به روند مثبت و رو به جلوی گردشگری در کشور اضافه کرد: علی رغم مشکلات ایجاد شده به واسطه تحریم ها و تهدیدهای دشمن و علیرغم کاهش پروازهای مستقیم و تاثیر گذاری این مسئله بر روی گردشگری سرمایه گذاری ها رشد مناسب این حوزه را نشان می‌دهد.

به گزارش دیارمیرزا بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، با جمهوری آذربایجان ۳۸ کیلومتر مرز خاکی و ۱۵ کیلومتر مرز آبی دارد.

Share