جعفرزاده ایمن‎آبادی با انتقاد از بحران وارده به بخش کشاورزی:

یک مدیر قیمت کود را ۳ برابر می‌کند و هیچ مقام مسئولی حریفش نمی‌شود!

عضو کمیسیون بودجه مجلس با انتقاد از بحران وارده به بخش کشاورزی توسط شرکت‌های پتروشیمی، گفت: شرکت‌های پتروشیمی علیرغم مصوبه شورای اقتصاد قیمت کود اوره را ۳ برابر کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن‎آبادی در گفت‌وگو با خانه ملت با انتقاد از کیفیت، نحوه توزیع و قیمت کود اوره گفت: شرکت‌های پتروشیمی علیرغم مصوبه شورای اقتصاد و درخواست وزیر جهاد کشاورزی قیمت کود اوره را ۳ برابر کرده‌اند به همین دلیل ورود وزرای مربوطه به این مسئله با توجه به بحران تهیه کود برای کشاورزان ضروری است.

انتقاد از بحران وارده به بخش کشاورزی توسط شرکت‌های پتروشیمی

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بحران وارده به بخش کشاورزی توسط شرکت‌های پتروشیمی، افزود: وزارت اقتصاد موظف به دفاع از مصوبه خود مبنی بر عدم افزایش قیمت کود اوره است، در حالی که در سال رونق تولید قرار داشته و باید شرایط تولید را تسهیل کرد.

یک مدیر خودمختار قیمت کود اوره را ۳ برابر می‌کند و هیچ مقام مسئولی حریفش نمی‌شود

وی با تاکید بر اینکه برخورد مسئولان قضایی علاوه‌بر اختلاس‌گران با افرادی که با تصمیمات غلط به اقتصاد کشور لطمه می‌زنند نیز ضروری است، ادامه داد: سهل‌نگاری، قصور و کوتاهی در کار مدیریتی کشور کمتر از اختلاس نیست، درواقع نباید یک مدیر خودمختار قیمت کود اوره را ۳ برابر کند و هیچ مقام مسئولی نیز حریفش نشود.

در حالی پتروشیمی‌ها قیمت کود اوره را ۳برابر کرده‌اند که شورای اقتصاد عدم افزایش قیمت را مصوبه کرده است بنابراین باوجود تحریم نیز نباید افزایش قیمت صورت می‌گرفت اما پتروشیمی‌ها گردن‌کشی کرده و از اجرای قانون سر باز می‌زنند

پتروشیمی‌ها گردن‌کشی کرده و از اجرای قانون سر باز می‌زنند

جعفرزاده ایمن‎آبادی با یادآوری سختی‌هایی تحمیل شده به کشاورزان به دلیل گرانی کود اوره، بیان کرد: در حالی پتروشیمی‌ها قیمت کود اوره را ۳برابر کرده‌اند که شورای اقتصاد عدم افزایش قیمت را مصوبه کرده است بنابراین باوجود تحریم نیز نباید افزایش قیمت صورت می‌گرفت اما پتروشیمی‌ها گردن‌کشی کرده و از اجرای قانون سر باز می‌زنند.

کود تولیدی پتروشیمی‌ها عامل انواع بیماری‌ها و آلودگی محیط زیست

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مضرات کود تولیدی توسط شرکت‌های پتروشیمی که موجب افزایش بیماری‌هایی همچون سرطان شده است، اضافه کرد: متاسفانه این کود علاوه‌بر اینکه محیط زیست را آلوده کرده و مجوزهای بهداشتی را ندارند عامل بسیاری از بیماری‌های انسانی نیز هستند.

Share