رئیس سازمان عقیدتی ــ سیاسی ناجا خبر داد:

پلیس امنیت اخلاقی و اجتماعی راه‌اندازی می‌شود | استخراج شاخصه‌های نیروی انتظامی تراز قرآنی

ــ رئیس سازمان عقیدتی ــ سیاسی ناجا با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تا شاخصه‌های نیروی انتظامی تراز قرآنی را استخراج و در مراکز دانشگاهی تبیین کنیم، گفت: در آینده پلیس امنیت اخلاقی و اجتماعی راه‌اندازی و تقویت می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی ــ سیاسی نیروی انتظامی، امروز شنبه ۲۹ تیرماه، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه یکی از خواسته‌های مکرر مقام معظم رهبری شکل‌گیری نیروی انتظامی تراز جامعه قرآنی، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: ساخت پلیس تراز انقلاب مستلزم انس با قرآن، شناخت ویژگی‌های پلیس تراز انقلاب و قرآن و فهم دقیق قرآن است. پدید آمدن این پلیس مستلزم شناخت دقیق قرآن و انس با آن و شناخت شاخصه‌های پلیس تراز قرآنی و فهم دقیق قرآن است.

وی در ادامه با بیان اینکه در همه دنیا پلیس و نیرو‌های مسلح وجود دارد، اما تفاوت ما با دیگر نیرو‌های مسلح بُعد مکتبی است، افزود: بعد مکتبی، انقلابی بودن و دارا بودن نیرو‌های متدین یکی از شاخص‌های اصلی نیرو‌های مسلح به ویژه ناجاست؛ دنیایی که امروز در آن زندگی می‌کنیم سراسر ظلمت است و سبک زندگی غربی بسیار در آن نفوذ کرده که انسان‌ها را فاقد هویت می‌داند و از آن‌ها به عنوان ماشینی برای رسیدن به خواسته‌های خود استفاده می‌کند؛ لذا در چنین فضایی جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار فضائل اخلاقی در جهان است.

لزوم توجه به سبک زندگی قرآنی

رئیس سازمان عقیدتی ــ سیاسی نیروی انتظامی اضافه کرد: جالب اینجاست که غربی‌ها خود را پرچم‌دار حقوق بشر می‌دانند و با همین عنوان در جهان ظلم‌های زیادی کردند، اما در حقوق بشر اسلامی انسان‌ها حق انتخاب دارند و کشور‌ها می‌توانند سرنوشت خود را رقم بزنند، چراکه مکتب جمهوری اسلامی برگرفته از قرآن کریم است و این کتاب نسخه شفابخش همه درد‌های بشری به شمار می‌آید. قرآن کریم نور، موعظه، ذکر و پند است و در چنین شرایطی عمل به قرآن و انس با آن و استخراج پیام‌هایش به انسان‌ها امری لازم و ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ادیانی با اشاره به اینکه اگر افراد جامعه سبک زندگی خود را از قرآن بگیرند، مشکلاتشان رفع می‌شود، بیان کرد: در ادامه این مسیر نیرو‌های مسلح هم باید سبک زندگی خودشان را از قرآن بگیرند. در این جریان رفتار و برخورد نیرو‌های مسلح با سایر نیرو‌های مسلح محسوس و کاملاً واضح خواهد بود.

وی در ادامه به مسئله سیل اخیر و حضور نیرو‌های انتظامی پرداخت و گفت: سیل اخیر که یک تهدید محسوب می‌شد با حضور نیرو‌های مسلح متدین به خصوص نیرو‌های ناجا به فرصت تبدیل شد. در مدت سیل مردم به گونه‌ای درخشیدند که هیچ‌کسی احساس ناامنی نکرد و با اینکه تحت فشار‌های روانی بسیاری بودند، اما با امنیت کامل نیروی انتظامی مواجه شدند و همین امر باعث آرامش آن‌ها شده بود.

پلیس تراز انقلاب اسلامی نیازمند انعطاف است

رئیس سازمان عقیدتی ــ سیاسی نیروی انتظامی در بخش دیگری از این نشست به مسابقات قرآن این سازمان اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های ما شکل‌گیری نیروی انتظامی تراز قرآنی است که بر این اساس فعالیت‌های قرآنی ویژه‌ای را برنامه‌ریزی کرده‌ایم. خوشبختانه امروز ۸۰ هزار حافظ قرآن کریم در کشور داریم و از این تعداد ۴۰۰ حافظ کل قرآن در مجموعه نیروی انتظامی حضور دارند. البته تلاش می‌کنیم تا در برنامه ششم این تعداد را به هزار نفر افزایش دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ادیانی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تمامی نیرو‌های ناجا بتوانند قرآن را بخوانند و بفهمند، ادامه داد: در این زمینه برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا از ظرفیت کارکنان ناجا بهره‌مند شویم و بر همین اساس باید تا پایان برنامه ششم، پنج هزار آموزگار و مربی قرآن تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه امروز سالیانه بیش از دو هزار سرباز در نیروی انتظامی طی مدت یک ماهه آموزش قرآن می‌بینند، اضافه کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم سالانه دو‌هزار نفر از سربازان را شناسایی و به عنوان آموزش‌یاران قرآن تربیت و هدایت کنیم. در کنار این موارد تلاش می‌کنیم تا شاخصه‌های نیروی تراز انقلاب اسلامی را از قرآن استخراج و در مراکز دانشگاهی تبیین کنیم. در این صورت نیروی انتظامی تراز قرآنی و انقلابی شناخته و تبیین می‌شود.

رئیس سازمان عقیدتی ــ سیاسی نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به اینکه امسال نیروی انتظامی میزبان سی و دومین مسابقات قرآنی در سطح نیرو‌های مسلح است، گفت: این مسابقات یکم تا سوم مردادماه در ستاد ناجا برگزار می‌شود. از آنجا که یکی از وظایف ناجا حضور در میدان‌های سخت و چالشی است، به منظور کارآیی هرچه بهتر نیرو‌ها در این چالش‌ها، دوره‌های آموزشی متفاوت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پلیس تراز انقلاب اسلامی نیازمند انعطاف است، تأکید کرد: راه‌اندازی پلیس امنیت اقتصادی در مجموعه ناجا نشان از انعطاف پلیس دارد. در ادامه این روند و با توجه به رسالت ناجا در حفظ امنیت و آرامش جامعه که از مطالبات مردم محسوب می‌شود و یکی از وظایف پلیس دفاع از حقوق عمومی مردم است، برای حفظ ارزش‌های اجتماعی و حقوق شهروندی، در آینده پلیس امنیت اخلاقی و اجتماعی راه‌اندازی و تقویت می‌شود.

ارتقای جایگاه مرزبانان

حجت‌الاسلام والمسلمین ادیانی در خصوص رسیدگی به وضعیت مرزبانان هم گفت: خوشبختانه طی برنامه‌ریزی‌ها، ساختار مرزبانی در حال تغییر است؛ مرزبانی در ساختار جدید در حال تقویت و توسعه است و جایگاه ساختاری آن ارتقا پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان عقیدتی ــ سیاسی نیروی انتظامی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا، مبنی بر برنامه‌های این سازمان جهت ارتقای کیفیت زندگی و آموزش سبک زندگی قرآنی به کارکنان ناجا و خانواده‌های آنان نیز گفت: بر همین اساس دوره‌های کوتاه‌مدتی را برای آموزش سبک زندگی پیش‌بینی کرده‌ایم. سبک زندگی دینی مباحث زیادی را دربرمی‌گیرد و مقام معظم رهبری بار‌ها به این مسئله تأکید و برای تمرکز بر آن فرمایشاتی را بیان کرده‌اند. بر همین اساس کلاس‌های آموزشی ویژه زوجین ناجا، خانواده‌های آنان و فرزندانشان پیش‌بینی شده است و برخی از موارد آن را اجرا کرده‌ایم.

Share