مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان :

مطالبات تامین‌اجتماعی از دولت حق کارگر بوده و قابل بخشش نیست

۸۰ عضو هیات های مدیره کانونهای بازنشستگی استان گیلان نماینده بیش از ۱۲۰ هزار مستمری بگیر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با هفته تامین اجتماعی، مدیرکل استان و هیات همراه از کانون بازنشستگان گیلان بازدید و با اعضای هیات مدیره این مجموعه دیدار کرد.

اقبال بافکار رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گیلان در این دیدار با تبریک این مناسبت اظهار داشت: کانونهای بازنشستگی محلی برای انعکاس مسائل مستمری بگیران است و ما ۸۰ نفر اعضای هیات های مدیره در کانونها نماینده بیش از ۱۲۰ هزار مستمری بگیر در گیلان هستند.

جمیل حق پرست مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در این دیدار، فلسفه وجودی سازمان را خدمت و دفاع از حقوق مستمری بگیرانی دانست که در سالهای جوانی با پرداخت حق بیمه، آینده ای مناسب را در مباحث معیشتی و خدمات دریافتی انتظار داشتند.

وی با اشاره به رونق فعالیتهای فرهنگی و توسعه امکانات سیاحتی زیارتی و تفریحی برای این قشر ، این امکانات را افزایش یافتن ارزش سرمایه بازنشستگان دانسته و افزود: این یک نماد از اتهاد و دوراندیشی است که باید در سایه وفاق و همدلی افزایش یابد.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سالجاری شاهد صدور متوسط ۱۰۰۰ حکم مستمری در هر ماه هستیم اظهار داشت: باید شرایط سازمان درک شده و برای منابع آن تدابیری مناسب اتخاذ گردد.

حق پرست با ابراز خرسندی ازانتصاب مدیرعامل سازمان و تعیین تکلیف این امر اذعان داشت: امیدواریم با هوش و درایت دکتر سالاری شاهد اقدامات رو به رشدی در تامین اجتماعی کشور باشیم.

وی پیگیری مطالبات سازمان از دولت را اصلی ترین بحث در این حوزه برشمرده و افزود: تامین هزینه تعهداتی روزانه ۱۰ میلیارد تومان در گیلان و حجم وسیعتر آن در کشور کاری بسیار سخت و دشوار در شرایط اقتصادی کنونی است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان مطالبات سازمان از دولت را بعنوان قسمتی از حق بیمه آنها حق کارگر و غیرقابل بخشش دانست.

اعضای هیات مدیره کانون های شهرستانی و معاون اداری مالی تامین اجتماعی گیلان نیز در این نشست حضور داشتند.

Share