نام 3 ایرانی در لیست IOC

لیست ورزشکاران پناهجو برای المپیک ۲۰۲۰ اعلام شد

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اسامی ورزشکاران پناهجو را برای آمادگی جهت حضور در المپیک توکیو اعلام کرد که نام ۳ ایرانی در این لیست دیده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کمیته بین‌المللی المپیک لیست تیم پناهجویان تحت حمایت را برای آماده‌سازی جهت حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعلام کرد که آنها در ۸ رشته ورزشی شرکت خواهند کرد. این خبر در روز پناهجویان در تاریخ ۲۰ ژوئن اعلام شد که هر سال مراسمی در این خصوص برگزار می‌شود.

۳۷ ورزشکار پناهجو از کشورهای مختلف در تیم المپیک کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) حضور دارند که ۱۰ ورزشکار از جمله ورزشکارانی هستند که در المپیک ۲۰۱۶ ریو حضور داشتند. این تیم برای نخستین بار در المپیک ۲۰۱۶ تشکیل شد که ورزشکاران پناهنده زیر پرچم المپیک به رقابت پرداختند و در مراسم رژه نیز حضور داشتند.

توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در این باره گفت: در روز جهانی پناهجویان، ما قدرت، شجاعت و استقامت میلیون‌ها نفر از پناهجویان را جشن گرفتیم. با اعلام لیست پناهجویان بورسیه شده ما می‌خواهیم نشان دهیم که پناهندگان ورزش را در اجتماع غنی می‌سازند.

وی افزود: همه این پناه‌جویان امروز اعلام کردند که هدف‌شان این است بخشی از تیم المپیک پناهجویان در بازی‌های ۲۰۲۰ باشند. این تیم ادامه یک کار انسانی است که برای نخستین بار در المپیک ۲۰۱۶ ریو تشکیل شد. این تیم سیگنالی را از امیدواری به تمام پناهجویان جهان می‌فرستد و یادآور بحران بزرگ خواهد بود.

ورزشکارانی از افغانستان، کامرون، جمهوری دموکراتیک کنگو، اریتره، اتیوپی، جمهوری اسلامی ایران، سودان جنوبی، سودان و سوریه، پناهجویان بورسیه شده هستند که در رشته‌های دوومیدانی، بدمینتون، بوکس، جودو، کاراته، شنا، تکواندو و وزنه برداری رقابت خواهند کرد.

در این لیست نام ۳ ایرانی دیده می‌شود که به شرح زیر است:

ترکیب اصلی این تیم برای المپیک توکیو قرار است ژوئن ۲۰۲۰ اعلام شود.

نام ورزشکار: امیرمحمد حسینی

کشوری که در آن زندگی می‌کند: آلمان

رشته: تکواندو (۵۸- کیلو) – این ورزشکار از ژانویه ۲۰۱۹ بورسیه شده است.

نام ورزشکار: دینا پوریونس

کشوری که در آن زندگی می‌کند: هلند

رشته: تکواندو (۴۹- کیلو) – این ورزشکار از می ۲۰۱۸ بورسیه شده است.

نام ورزشکار: کسری مهدی‌پورنژاد

کشوری که در آن زندگی می‌کند: آلمان

رشته: تکواندو (۸۰- کیلو) – این ورزشکار از ژانویه ۲۰۱۹ بورسیه شده است.

برای دیدن لیست کامل اینجا کلیک کنید.

Share