مدیر کل بهزیستی گیلان‌:

لزوم حمایت قانونی از درمانگران مراکز درمان اعتیاد| چرا باید در درمانگاه از پزشکان عمومی بهره کشی شود

همایش تجلیل از فعالان مبارزه با مواد مخدر و درمان گران گیلان و گرامیداشت یاد و خاطره بیش از ۳ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سالن اجتماعات بیمارستان پورسینای رشت برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر حسین نحوی نژاد مدیر کل بهزیستی گیلان‌ در مراسم تجلیل از درمانگران نمونه مراکز درمان سرپایی معتادان مواد مخدر گفت: درمانگران در مراکز ترک اعتیاد با تلاش شبانه روزی در صدد کاهش آسیب های اجتماعی اعتیاد و نجات معتادان هستند.

نحوی نژاد با بیان اینکه با توجه به پیشگام بودن درمانگران اعتیاد و فعالیت‌های شاخص آنها در کشور باید حمایت‌های قانونی، سیاسی و اجتماعی از سوی مسئولان در سطح ملی در این زمینه انجام شود، اظهار کرد: سازمان بهزیستی در کنار درمانگران بوده و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از مصرف مواد مخدر همکاری های لازم را انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه مصرف مواد مخدر بنیان خانواده را سست و بر جامعه نیز تاثیر گذار است، افزود: درمانگران حوزه مواد مخدر پزشکان عمومی هستند البته در این میان باورغلطی در جامعه حاکم است که پزشکان عمومی ارزش کمتری نسبت به متخصصین و افراد دارای فوق تخصص هستند.

نحوی نژاد با بیان اینکه سکانداران نظام، مدیران اجرایی سلامت هستند که باید در راستای حمایت از این درمان گران گام بردارند، گفت: پزشکان عمومی با اقدامات پیشگیری محور به دنبال حل مشکلات خانواده ها که بخشی از آن در زمینه اعتیاد بوده، هستند انتظار داریم که مسئولان آنها را درک کرده و کرامت انسانی این تلاش گران حفظ شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه علوم پزشکی هیچ دفاعی از حقوق پزشکان عمومی که بخش عمده ای از آنها به عنوان درمانگران فعالیت می کنند انجام نمی دهد، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت پیشگیری محور نبوده بلکه متخصص محور است.

وی با بیان اینکه سرانه سلامت کشور کم و در جای خود خوب هزینه نمی‌شود، افزود: چرا باید در درمانگاه از پزشکان عمومی بهره کشی شود این افراد در ادارات نیز از جایگاه اجتماعی خوبی برخوردار نیستند اینها سرمایه‌های کشور هستند نباید در جهت فراری دادن آنها گام برداریم.

Share