رئیس کل دادگستری گیلان

حکم انفصال از خدمت ۳ قاضی در گیلان صادر شد

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: از بین ۶۰ نفری که در سطح کشور حکم انفصال از خدمت آن‌ها از دستگاه قضایی صادر شد ۳ نفر از استان گیلان بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمد سیاوش‌پور با تأکید بر اینکه در استان گیلان کمترین خطا و انحراف در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها اتفاق می‌افتد اظهار داشت: طبق آمارهای موجود سال گذشته در استان گیلان مجموعاً چیزی در حدود ۶۳۰ هزار پرونده در چرخه رسیدگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری گیلان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دستگاه قضایی را تظلم‌خواهی و رسیدگی به دعاوی و شکایات دانست و افزود: رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌ها توسط قضات مورد توجه است اما در این مسیر با توجه به حساسیت موضوع و برای رعایت عدالت لازمه، کیفیت و دقت در رسیدگی‌ها از اولویت‌های اساسی دستگاه قضایی است.

سیاوش‌پور با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵ از پرونده‌هایی که به محاکم تجدیدنظر استان گیلان وارد شدند مورد رسیدگی قرار گرفتند تصریح کرد: ۶۷ درصد از پرونده‌های وارد شده به محاکم استان گیلان در سال گذشته تأیید شده‌اند از طرفی دیگر کمترین میزان خطا و انحراف در مسیر رسیدگی به پرونده‌ها رخ داده است.

وی بروز برخی اشتباهات و خطاها در روند رسیدگی به پرونده‌ها را مورد تأیید قرار داد و با بیان اینکه میزان این انحرافات بسیار کم بوده است افزود: در حال حاضر میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کیفری در استان گیلان حداکثر ۶۰ روز و در پرونده‌های حقوقی که دارای تشریفات آیین دادرسی هست به سبب نوع کار تقریبا ً ۹۰ روز است.

رئیس کل دادگستری گیلان تلاش و کوشش ۱۲ هزار قاضی در سطح کشور در سخت‌ترین و حساس‌ترین شرایط کاری را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: عده بسیار قلیلی از این جمع خدوم دچار خطا و انحراف می‌شوند و قاطبه افرادی که در دستگاه قضایی مشغول خدمت به مردم هستند در کار و حرفه خود افرادی بسیار عادل و بسیار متعهداند.

سیاوش‌پور برخورد دستگاه قضایی با انحرافات را با استفاده از ابزارهای نظارتی که در اختیار دارد مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: ابزار نظارتی دستگاه قضایی ابزاری بسیار بی‌ملاحظه است به این معنی که به صورت کاملاً مستمر و پیوسته و با جدیت تمام مأموریت و وظیفه نظارتی خود را در حوزه‌های تعیین شده انجام می‌دهد.

وی فعالیت و نقش‌آفرینی دادسرای انتظامی گیلان، حفاظت اطلاعات دستگاه قضایی استان، مدیران، رؤسای کل و دادستان‌ها را برای نظارت در نحوه رسیدگی به پرونده‌ها بسیار دقیق اعلام کرد و گفت: از بین ۶۰ نفری که در سطح کشور حکم انفصال از خدمت آن‌ها از دستگاه قضایی صادر شد ۳ نفر از استان گیلان بودند.

Share