وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد:

آمریکا پنج فرد و تعدادی شرکت را در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران تحریم کرد

ایالات متحده آمریکا روز پنج‌شنبه پنج نفر را به همراه شبکه‌ای از شرکت‌های بین‌المللی به دلیل همکاری با برنامه هسته‌ای ایران تحریم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که این افراد و شرکت‌ها در تلاش ایران برای دستیابی به مواد مورد نیاز در برنامه‌ هسته‌ای مشارکت داشته‌اند.

نام شرکت باختر رعد سپاهان و شرکت تامین کالای سبز در فهرست تحریمی جدید دیده می شود.

مقامات آمریکایی گفته اند که این دو شرکت از طریق واسطه های خود در بلژیک و چین اقدام به خرید آلومینیوم برای شرکت فناوری سانتریفیوژ ایران می کنند.

ایران اخیرا اعلام کرد که به دلیل تحریم‌های شدیدی که با آن روبه‌رو شده، به شکل گام به گام برخی از تعهداتش را در برجام زیر پا می‌گذارد.

بر اساس بیانیه‌ وزارت خزانه‌داری آمریکا، این اقدام اخیر واشنگتن با هدف جلوگیری از دسترسی ایران به مواد مورد نیاز در برنامه هسته‌ای انجام شده است.

در این بیانیه آمده که شرکت‌هایی چینی و بلژیکی با تحریم روبه‌رو می‌شوند.

در این بیانیه همچنین تاکید شده که ایران “نمی‌تواند همزمان با خرید و انبار کردن مواد برای سانتریفیوژ، در عرصه جهانی ادعا کند که نیت خیر دارد.”

از زمان آغاز اجرای برجام، سازمان بین‌المللی انرژی هسته‌ای – بازوی نظارتی سازمان ملل برای جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای – تایید کرده که برنامه هسته‌ای ایران در چارچوب برجام و با اهداف صلح‌آمیز در حال پیگیری است.

با این حال دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شد و ایران را تحریم کرد.

Share