وزارت خزانه داری آمریکا مجوز فروش ۱۰۶ فروند ایرباس به ایران ایر را صادر کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، وزارت خزانه داری آمریکا مجوز فروش ۱۰۶ فروند ایرباس را به ایران ایر صادر کرد و بدین ترتیب به صورت عملی با خواسته قانون گذاران آمریکایی مبنی بر عدم فروش هواپیمای مسافربری به ایران مخالفت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تابناک، با وجود مصوبه قانون گذاران با موضوعیت ممنوعیت صدور مجوز فروش و تامین اعتبار برای خرید هواپیما توسط دولت آمریکا برای ایران، دولت باراک اوباما در واپسین هفته‌های استقرارش در قدرت با نمایندگان آمریکا همراهی نکرده و مجوز فروش بیش از صد فروند هواپیمای «ایرباس» ساخت فرانسه به ایران را صادر کرده است.

۶۵۸۴۲۴_۱۵۰

وزارت خزانه داری آمریکا مجوز فروش ۱۰۶ فروند ایرباس را به ایران ایر صادر کرد و بدین ترتیب به صورت عملی با خواسته قانون گذاران آمریکایی مبنی بر عدم فروش هواپیمای مسافربری به ایران مخالفت کرد.

بر اساس گزارش‌‎های منتشر شده، بخش عمده فروش این هواپیماها به یورو انجام می‌شود و در حال حاضر کار بر روی مفاد باقی‌مانده توافق ادامه دارد. هرچند ایرباس شرکتی فرانسوی است، اما با توجه با آنکه بیش از ۱۰% قطعات هواپیماهای این شرکت آمریکایی هستند، مشمول قانون قدیمی داماتو می‌شوند و به همین دلیل ایرباس برای فروش هواپیما به ایران به مجوز واشنگتن نیاز دارد.
وزارت خزانه داری آمریکا مجوز فروش ۱۰۶ فروند ایرباس به ایران ایر را صادر کرد

ایران پس از توافق هسته‌ای برای خرید بیش از ۲۰۰ فروند هواپیما با دو شرکت ایرباس و بوئینگ تفاهمنامه امضا کرده است. سخنگوی شرکت بوئینگ چند روز قبل ارسال هواپیمای ساخت این شرکت به ایران را به تصمیم دولت جدید آمریکا منوط کرد.

به نوشته وبگاه «بیزجورنال» «تیم نیل» سخنگوی شرکت بوئینگ در این زمینه گفت، اگر دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهور جدید، سیاست آمریکا در قبال ایران را تغییر دهد و فروش هوایپما به ایران را ممنوع سازد، بوئینگ به این مسئله احترام می‌گذارد.

مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته طرحی را تصویب کرد که پشتیبانی مالی بانک‌های آمریکای از فروش هواپیما به ایران را ممنوع می‌کند. دولت کنونی آمریکا گفته است که این طرح مخالف توافق هسته‌ای است و آن را وتو می‌کند.

Share