احمد سالک: قرآن می‌گوید خانم‌ها نباید اعضای بدن‌شان را نشان دهند

در شبکه ماهواره‌ای یک خانم لخت، قرآن تفسیر می‌کند|برخورد با بی‌حجابی زورگویی نیست

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: حجاب و عفاف باید در جامعه رعایت شود اگر عفت،غیرت و حیا از میان ما رخت ببندد به سمت سقوط خواهیم رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمد سالک درباره این‌که چرا به جای فرهنگ‌سازی درباره حجاب و عفاف شماره تلفن اعلام می‌شود تا مردم موارد دیده شده را گزارش کنند به ایلنا گفت: در بحث با عفاف و حجاب باید به عوامل اصلی و محورهای که بر آن تاثیرگذار هستند، بازگشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان‌ این‌که اولین عامل در بحث فرهنگ‌سازی حجاب خانواده است، اظهار داشت: شما امروز وضعیت حجاب را در جامعه مشاهده می‌کنید، عده‌ای با چادر مقابله و فضای مجازی را مدیریت می‌کنند که کشف حجاب صورت گیرد.

وی ادامه داد:‌ اگر خانواده از همان سنین کودکی در مورد حجاب و عفاف به دختران خودشان آگاهی ببخشند، هنگامی که بزرگ شدند دیگر تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند. اگر دختران ما حجاب و عفاف را فهم و به قول شما فرهنگ آن را درک کرده باشند، با مشکل مواجه نخواهیم شد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ حجاب و عفاف باید در جامعه رعایت شود اگر عفت، غیرت و حیا از میان ما رخت ببندد، به سمت سقوط خواهیم رفت، در گذشته قبایلی را داشته‌ایم که این‌گونه از بین رفته‌اند. قرآن می‌گوید خانم‌ها نباید اعضای بدن‌شان را نشان دهند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های حاکمیتی بر اساس ضوابط و قانون باید درباره عفاف و حجاب عمل کنند. هر کشوری که بروید باید بر اساس قانون آن عمل کنید، همه جای دنیا این قوانین یکسان است. سوال اینجاست چرا هنگامی که توریست وارد کشور می‌شود با رفتارهای غیرقانونی آنان برخورد نمی‌شوند، مشاهده می‌شود مدل‌سازی انجام می‌دهند.

به گفته سالک باندهایی در داخل کشور وجود دارند که به خارج وابسته‌اند، آنان با انقلاب مخالف هستند و انگشت بر روی نقطه عصبی جامعه گذاشته‌اند.

وی افزود: این گروه می‌گوید اگر چادر برداشته شود و بی‌حجابی صورت گیرد به مقصود خود رسیده‌ایم بنابراین روی این موضوع به صورت گسترده کار می‌کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش دستگاه‌های نظارتی، گفت: قوانینی باید باشد که نه به صورت سلبی بلکه به صورت ایجابی که همان فرهنگ‌سازی است باعث ملزم شدن مردم شود.

وی درباره این‌که تلقی جامعه از برخورد با بی‌حجابی نوعی زورگویی است مانند گشت ارشاد و به همین دلیل است که با آن مقابله می‌کنند، اظهار داشت: اصلا این‌گونه نیست. تبلیغات سوء در این زمینه بسیار زیاد است. برداشت چماقی از روی این کار می‌کنند که این طور نیست.

سالک تاکید کرد: البته باید با باندها قاطعانه برخورد کرد و هیچ بحثی هم در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود: فرهنگ‌سازی ضرورت دارد، حوزه‌های علمیه، تریبون‌های نمازهای جمعه، رسانه‌ها و رسانه ملی باید برای ترویج عفاف و حجاب ارزشی و حفظ ناموس این مملکت دست به کار شوند تا اتفاق خاصی نیفتد.

نائیب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا با گذشت چهل از انقلاب اسلامی فرهنگ‌سازی که باید صورت می‌گرفت،‌ انجام نشده است، گفت: در زمینه حجاب بسیار فرهنگ‌سازی شده است منتها امروز هجمه فضای مجازی بسیار سنگین است.

وی ادامه داد: ماهواره‌ها عمدتا موضوع فعالیت‌شان را روی این محور قرار داده‌اند. لس‌آنجلس یازده شبکه تلویزیونی دارد که در یکی از آن‌ها خانمی که تمام سر، صورت و بدنش لخت است قرآن در دست می‌گیرد و آیه به آیه آن را تفسیر و نظر شیطانی خود را در این پوشش القاء می‌کند.

نماینده مردم اصفهان افزود:‌ جوانی که آن را می‌بیند باخودش می‌گوید که این خانم قرآن را تفسیر می‌کند و بر اساس مشاهداتش نتیجه می‌گیرد.

وی افزود:‌ یک الگو مقابل ما نشسته است و در کمال بی‌حیایی و بی‌عفتی تفسیر قرآن انجام می‌دهد، جوانی که هیچ مطالعه و پختگی ندارد ممکن است اشتباه تصمیم بگیرد.

به گفته سالک آسیب‌های اجتماعی بسیار زیاد است و در ارتباطات نامشروعی که در فضای مجازی شکل می‌گیرد، قربانیان آن دختران هستند.

Share