امیر خجسته نماینده مجلس:

مردم زیر فشار در حال نابود شدن هستند | مسئولان، کشور را دوست ندارند و ایران را رها کرده اند!

چند وقتی است، بهای ارز و طلا در بازار‌ها رو به کاهش است؛ اما در همین مدت نه ‌تنها قیمت دیگر اقلام کاهش نداشته، بلکه برخی از کالا‌ها نیز نسبت به چند روز قبل گران‌تر شده است و درواقع روال افزایش قیمت‌ها همچنان در بازار وجود دارد و کسی هم حاضر به کاهش قیمت نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا برخی نمایندگان مجلس بر این باورند که نظارت ناکافی در بازار، باعث این وضعیت شده و اگر این وضعیت همچنان ادامه داشته باشد، نارضایتی در میان مردم افزایش خواهد داشت. به اعتقاد این افراد، سیستم مدیریت اجرایی کشور تنها دلیل این وضعیت است.

امیر خجسته در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: مردم از نوع مدیریت اجرایی کشور به شدت عصبانی هستند و این روش از مدیریت را که با معیشت مردم سر و کار دارد، به هیچ عنوان قبول ندارند، چون همه چیز در حال گران شدن است، ولی متأسفانه آقای رئیس‌جمهور صحبت از بهتر شدن وضعیت مردم می‌کند. بهتر است آقایان بیایند و سری به مغازه‌ها بزنند و در بین مردم باشند تا ببینند اوضاع بهتر نشده است. به گفته خود آقایان وزرا، تورم بالای ۵۰ درصد است و البته به نظر من بسیار بیش از این است که می گویند؛ اما کسی حاضر نیست این وضعیت را ببیند. معلوم نیست چرا با مردم این‌گونه برخورد می‌کنند! سوءمدیریت و تسویه‌حساب‌های سیاسی، دمار از روزگار مردم درآورده و مردم زیر فشار در حال نابود شدن هستند. آنان پایبندی خود را اثبات کرده‌اند و در راهپیمایی‌ها این را به همه دنیا اعلام می‌کنند؛ پس باید گفت، مردم پای ‌کارند و کشور خود را دوست دارند، ولی مسئولان کشور را دوست ندارند و سکوت نموده و کشور را رها کرده‌اند.

وی افزود: ما اعلام کردیم یا کامل سیاست را رها ‌کنید و یا مقتدرانه بایستید و اوضاع را جمع کنید. مشکل ما از آمریکای درون است، آمریکایی‌ها در بازارهای ما احتکار نمی‌کنند، ولی خود ما اخلال در بازار ایجاد کرده‌ایم. آمریکایی‌ها نمی‌توانند به ما ضربه بزنند اما خودمان می‌توانیم ضربه بزنیم.

این نماینده مجلس گفت: مسئولان ما و در رأس آن‌ها وزیر صنعت مسبب این اوضاع است. بلایی که بر سر خودروسازی ما آمده، در تاریخ ایران بی‌سابقه است. ما همان زمان گفتیم که نمی‌توانید بازارهای خودرو را مدیریت کنید. سیاست ۵ درصد سود کمتر حاشیه بازار اشتباه بزرگی بود که صورت گرفت. بازار ما به دست عده‌ای دلال اداره می‌شود که با برخی از آقایان در ارتباطند. مگر می‌شود پراید ۷ میلیون تومانی، امروز ۵۰ میلیون تومان باشد؟ گویا ویروس بی خیالی در کشور شایع شده که در حال نابودی مردم است!

این نماینده در پاسخ به این که اگر خودروساز نمی‌تواند خودرو تولید و عرضه کند، چرا باید قیمت‌گذاری کند، گفت: اتفاقاً این‌ها خودرو خوب تولید می‌کنند، اما باندها و رانت‌هایی موجود، این خودروها را در بازار به فروش می رسانند. خودروهای تولید شده خیلی ظریف به وسیله دلال ها به بازار عرضه می شود و با گران ترین قیمت به دست مردم می رسند. متأسفانه وزارت خانه نظارتی ندارد و خودرو تولیدی با هماهنگی و تبانی در بازار آزاد به فروش می‌رسد. من اطلاع دقیقی از این بابت دارم و اگر نمی‌دانند بیایند، من مستندات آن را بدهم. بسیاری از مردم ما به نان شب خود محتاجند، ولی برخی وزرا در مسیر دیگری سیر می کنند و صحبت از کم خوردن و نخوردن می کنند؛ بنابراین، بهتر است به خودمان بیاییم، چون مردم دیگر بیشتر از این تحمل فشار ندارند.

Share