هیات رئیسه باید به داد مردم برسد

«قیر رایگان» دستمایه تذکر دلخوش به دولت: چرا دستگاه های اجرایی به اجرای قانون تمکین نمی کنند؟

سیدکاظم دلخوش اباتری، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با انتقاد از عدم اجرای قانون توسط دستگاه های دولتی گفت: برخلاف قانون، قیر رایگان با گذشت ۲ ماه از سال هنوز توزیع نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، سیدکاظم دلخوش اباتری در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود بر لزوم پیگیری مصوبات مجلس به ویژه قانون بودجه سال ۹۸ توسط هیات رئیسه تاکید کرد و گفت: مجلس قانون توزیع قیر رایگان در استان ها و شهرستان ها را تصویب و آن را برای اجرا به دولت ارائه کرد، اما متاسفانه با گذشت حدود ۲ ماه از آغاز سال جدید قیر هنوز در استان ها توزیع نشده است، حال اگر فصل تابستان بگذرد، راه های کدام روستا و شهرستان را می توان آسفالت کرد؟ چرا دستگاه های اجرایی به اجرای قانون تمکین نمی کنند؟

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی افزود: ما در قانون بودجه سال ۹۸ حقوق کارمندان را ۴۰۰ هزار تومان افزایش دادیم اما تاکنون این قانون برای همه عملیاتی و اجرایی نشده است. همچنین اعتبار قابل توجهی را در قالب یارانه برای تامین کالاهای اساسی اختصاص دادیم، اما این کالاها تاکنون توزیع و عملیاتی نشده است، بنابراین هیات رئیسه باید به داد مردم برسد و مسئولان مربوطه باید در مجلس درباره اقداماتشان گزارش دهند و در این میان سازمان بازرسی و دیوان محاسبات باید این پرونده ها را مورد بررسی قرار دهند.

وی بر لزوم تسریع در تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی و پیش دبستانی تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی کشاورزان برای آبیاری مزارع خود نیاز به آب دارند، از این رو دولت باید در جهت رفع این مشکلات اقدام کند.

مسعود پزشکیان در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: دولت باید موضوع توزیع قیر رایگان در استان ها را پیگیری و رسیدگی کند، زیرا اگر وقت بگذرد، دیگر فایده ای نخواهد داشت.

 

Share