برخورد با رئیس مجلس و هر کدام از نمایندگان برخورد با نظام است

انتقاد دلخوش از لغو سخنرانی لاریجانی در کرج+ واکنش کواکبیان

سیدکاظم دلخوش اباتری، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از لغو سخنرانی رئیس قوه مقننه بر ضرورت پیگیری این موضوع تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، سیدکاظم دلخوش اباتری مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی در ارتباط با لزوم رعایت و حفظ شأن مجلس شورای اسلامی گفت: برخوردی که با رئیس مجلس طی چند روز گذشته شد مرتبط با شأن مجلس است؛ رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری نسبت به شأن مجلس توجه داشتند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در آیات قرآن همانند آیه فَوَیْلٌ لِلْمُصَلِّینَ به مسلمانان تذکر داده شده است.

وی تصریح کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی دعوت به حضور در نماز جمعه و سخنرانی می‌شود از این رو اگر برخوردی با وی صورت گیرد برخورد با قوه مقننه است. تعجب می‌کنم چرا در این خصوص سکوت کردید زیرا اگر به رئیس مجلس بی‌احترامی می‌کرد حرفی نبود ولی وقتی از ایشان برای سخنرانی در جایی که مسلمانان برای حفظ وحدت در آنجا حضور پیدا می‌کنند چنین برخوردی صورت گیرد در واقع برخورد با تک تک نمایندگان است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: برخورد با رئیس مجلس و هر کدام از نمایندگان برخورد با نظام است؛ در شرایطی که رهبر انقلاب تذکر به رعایت اخلاق، ادب، حرمت و وحدت در جامعه می‌دهند باید این موضوع پیگیری شود و گزارشی به مجلس ارائه شود.  از رهبر انقلاب، ستاد نماز جمعه کشور، همچنین مجلس می‌خواهیم نسبت به این امر تأمل داشته باشند.

توهین به رئیس مجلس هیچ توجیهی ندارد

مصطفی کواکبیان در نشست علنی امروز (دوشنبه ۱۵ بهمن) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با اشاره به اظهارات سید کاظم دلخوش اباتری، محمدجواد کولیوند و مسعود پزشکیان درخصوص لغو سخنرانی رئیس مجلس در کرج در روز ۲۲ بهمن، گفت: چرا در این خصوص فقط بحث شهر کرج و رئیس مجلس مطرح می شود، زیرا این امر در سراسر کشور و مرتبط با شورای هماهنگی تبلیغات است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تصریح کرد: می توان لیست اسامی سخنرانان را بررسی و مشاهده کرد که چه افرادی هستند که از سخنرانان آیه و روایات؛ انقلابی بودن را بیشتر بلد هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: اگر جایی به رئیس مجلس توهین شود، اقدام بدی است اما بسیاری از مراکز استان ها افرادی را برای سخنرانی می آورند که صددرصد ضد دولت و ضد حرکت انقلابی باشند.

Share