امام جمعه موقت آستارا

دریاخواری و ساحل‌خواری با اسامی مختلف انجام می‌شود|عافیت‌طلبان با هر بادی مسیرشان را عوض می‌کنند

امام جمعه موقت آستارا با بیان اینکه یک مدیر نباید دغدغه شخصی را مقدم بر مردم بداند، افزود: عافیت طلبی در خطر بودن پست و مقام و دارایی برای مدیر نیست، انسان انقلابی تنها هم باشد مثل مسلم مبارزه می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت امام جمعه موقت شهرستان حجت الاسلام ناصر صالحی با برگزار شد.

امام جمعه موقت آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به اهمیت رابطه خداوند و انسان گفت: اگر انسان خدا را همواره نزدیک خود دانسته و در تمام امور از توسل بجوید، قطعاً خداوند در کنارش بوده و صدایش را خواهد شنید.

حجت الاسلام صالحی تنها راه نجات جامعه را پیروی از قرآن و اهل بیت دانست و عنوان کرد: اگر قرآن در جامعه ای جاری ‌شود، ربا، رشوه، فساد و حق کشی در آن جامعه نخواهد بود، بدانید که اهل تقوا در یک جامعه نجات بخش بوده و همنشینی با آنها عاقبت به خیری را در پیش دارد.

خطیب جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم یکی از بهترین خواسته‌های مومن را تقاضای عافیت از خداوند دانست و گفت: عافیت طلبی عادت پسندیده ای برای مومن نیست انسانی که اهل تقوا نباشد اهل تشخیص هم نمی‌شود، طلبه عافیت طلب بطله بوده و عاقبت به خیر نخواهد شد.

امام جمعه موقت آستارا با اشاره به ابعاد مختلف عافیت طلبی گفت: اگر مدیری عافیت طلب نباشد در آموزش و پرورش ۲۰۳۰ ها اجرا نمی‌شود، اگر در مسند تجارت باشد احتکار نمی‌کند، تجارتی سود می‌دهد که داخل قبر هم جواب بدهد، اگر شخص عافیت طلب نماینده شود با هر بادی مسیر خود را عوض خواهد کرد.

صالحی برخی نماینده‌ها را نان به نرخ روز خور دانست و بیان کرد: عده‌ای از نمایندگان با زد و بند با وزرا بعد از جمع آوری امضا برای استیضاح ناپدید شده و این عمل برای شخصی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند شرم‌آور است، در نظامی که یک دنیا بر علیه آن فعالیت کرده و مقتدرانه در مقابل آنها ایستاده، انجام فساد، رشوه و دیگر اعمال زشت خیانت در حق قرآن و مردم بوده و بخشیدنی نیست.

وی با انتقاد از سوء استفاده برخی افراد از مسئولیت خود گفت: برخی دریاخواری ها، ساحل خواری ها و ساخت و سازهای غیر مجاز با اسامی مختلف در حال انجام بوده و متأسفانه نهادهای مربوطه نسبت به آنها بی‌تفاوت هستند.

امام جمعه موقت آستارا با بیان اینکه یک مدیر نباید دغدغه شخصی را مقدم بر مردم بداند، افزود: عافیت طلبی در خطر بودن پست و مقام و دارایی برای مدیر نیست، انسان انقلابی تنها هم باشد مثل مسلم مبارزه می‌کند.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به ۲۱ خرداد سالروز تخریب قبور ائمه توسط وهابیت گفت: وهابیت هیچ وقت در تخریب قبور از هیچ عمل زشتی دریغ نکرد و هویت آنها برای مسلمانان برملا شده است.

صالحی فروش اسلحه توسط آمریکا به عربستان را یک عمل برنامه‌ریزی شده دانست و تصریح کرد: تنها راه نجات مسلمانان جهان مقاومت بوده و نباید منتظر اروپایی‌ها بمانیم باید فکر مذاکره با آمریکا را از ذهنمان بیرون آورده و تاریخ مصرف آن گذشته است، نمونه آن مذاکره شاه با آمریکا و نتیجه آن بود، اعتماد قذافی به آمریکا سرنگونی اش بود، هر کس به آمریکا اعتماد کرده پشیمان شده و نباید ظرفیت‌های کشور را معطل مذاکره با آمریکا کرد.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share