معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان:

به زودی از گردنه‌ای که دشمن برای کشورمان قرار داده است عبور خواهیم کرد | امروز خرمشهر اقتصادی داریم

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان ادامه داد: امروز خرمشهر اقتصادی داریم و الان در اوج دفاع مقدس هستیم و با یاری خدا و تکیه به آرمان‌های انقلاب به زودی از گردنه‌ای که دشمن برای کشورمان قرار داده است عبور خواهیم کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسین مصطفی‌پور، معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد در خبرگزاری بسیج برگزار شد، گفت: امسال سی و هفتمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر است که با شعار «پیروز هستیم» برگزار خواهد شد.

وی به اهداف پاسداشت حماسه سوم خرداد اشاره کرد و افزود: مراسم بزرگداشت ایام‌الله سوم خرداد با هدف ترویج مقاومت و خودباوری دینی، ولایت مداری و پیروی از رهبری و در نهایت پاسداشت حماسه‌های ارزشمند دفاع مقدس و نهادینه سازی این ارزش‌ها برای نسل‌های آینده جهت حفظ و حراست از آرمان‌های انقلاب برگزار می‌شود.

مصطفی‌پور افزود: ناجوانمردانه به خاک ایران حمله شد و نسلی از مردم اعم از زنان، مردان و جوانان در مقابله دشمن ایستادگی کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان همچنین در ادامه با اشاره به اینکه تلاش ما با برگزاری این مراسم‌ها یادآوری روزهای مقاومت است، اظهار داشت: نباید به گونه‌ای شود که نسل آینده چنین روزهایی را افسانه بدانند.

آزادسازی خرمشهر آغازی بر شکست‌های پیاپی دشمن بود

وی با مطرح کردن این سوال که چرا سوم خرداد برجسته شده است؟ تأکید کرد: آزادسازی خرمشهر آغازی بر شکست‌های پیاپی دشمن بود، دشمن تا قبل از آزادسازی خرمشهر و با اشغال این شهر مغرورانه عنوان می‌کرد که ما به سرعت تهران را خواهیم گرفت و در این راه حمایت همه جانبه شرق و غرب نیز با خود داشت.

سوم خرداد نقطه عطف در دفاع مقدس بود | خرمشهر آرمان گویای انقلاب است | خرمشهرهای سخت‌تری را در پیش خواهیم داشت

مصطفی‌پور با بیان اینکه سوم خرداد نقطه عطف در دفاع مقدس بود، تصریح کرد: خرمشهر برای مردم یک شهر نیست یک آرمان گویای انقلاب است، مردم از این روز الهام می‌گیرند و بر این باور هستند مقاومت و زیرپرچم ولایت فقیه یکدل بودن سبب ایستادگی در مقابل دشمن خواهد شد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که خرمشهرها در پیش است گفت: حتما خرمشهرهای سخت‌تری را در پیش خواهیم داشت که باید با همدلی و وحدت و ایمان به خدا آنها را آزاد کنیم.

امروز خرمشهر اقتصادی داریم | به زودی از گردنه‌ای که دشمن برای کشورمان قرار داده است عبور خواهیم کرد

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان ادامه داد: امروز خرمشهر اقتصادی داریم و الان در اوج دفاع مقدس هستیم و با یاری خدا و تکیه به آرمان‌های انقلاب به زودی از گردنه‌ای که دشمن برای کشورمان قرار داده است عبور خواهیم کرد.

در کشور ما به اندازه انگشتان دست در خصوص آزادسازی خرمشهر فیلم و کتاب نداریم

وی با اشاره به اینکه باعث تاسف است برای این حماسه‌های بزرگ کارهای فرهنگی مناسبی در کشور نشده است، تصریح کرد: کشورهای غربی برای تجاوزهایی که در طول سال‌ها به کشورها انجام دادند هزاران فیلم ساخته‌اند و کتاب‌های زیادی چاپ کردند اما در کشور ما به اندازه انگشتان دست در خصوص آزادسازی خرمشهر فیلم و کتاب نداریم و مسئولان در این زمینه کوتاهی کردند.

مصطفی‌پور افزود: ۲۶۰ شهید در عمیلیات بیت المقدس متعلق به گیلان است و متاسفانه به درستی به این شهدا پرداخته نشده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان به برنامه‌هایی که در سوم خرداد برگزار می‌شود اشاره کرد و افزود: مراسم محفل انس با قرآن نیروهای مسلح مستقر در گیلان با حضور بیش از ۸۰۰ نفر در مصلی رشت برگزار شد، یادواره شهدای عملیات بیت المقدس در گلزار شهدا بعدازظهر روز دوم خرداد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدا، رزمندگان و ایثارگران، افتتاح ۱۹ مسکن محرومان، افتتاح ۶ پایگاه و حوزه مقاومت، ویزیت رایگان بیماران، غبارروبی مزار شهدا، برقراری میز خدمت جهادی، مراسم افطاری و اهدای سبد کالا به نیازمندان از دیگر برنامه های بزرگداشت سوم خرداد است.

مصطفی‌پور به چهارم خرداد و پایداری مردم دزفول اشاره کرد و افزود: پایداری و پای‌کار بودن این مردم زبانزد بود که در تقویم، چهارم خرداد را روز پایداری دزفول نامگذاری کرده‌اند.

اتحاد سپاه و ارتش هرگز از بین نمی‌رود

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان به اتحاد سپاه و ارتش اشاره کرد و گفت: دشمن همیشه میخواست که این دو را از هم جدا کند اما هرگز این اتفاق نخواهد بود زیرا همیشه در کنار هم قرار گرفته‌اند، از یک رهبری دستور می‌گیرند.

Share