در دیدار علیزاده با سردار اسحاقی تأکید شد

برخورد با تابلو به‌ دستان یک ضرورت است | خانه مسافرها شناسنامه‌دار شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان برخورد با تابلو بدستان را یک ضرورت خواند و با اشاره به ناامنی و بی نظمی حاصل از فعالیت این افراد در استان گردشگرپذیر گیلان خواستار اجرای سیاست هایی کارآمد برای رفع این معضل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به نقش امنیت در گردشگری اشاره کرد و گفت: امروز شاهد هستیم که فقدان امنیت در برخی کشورهاسطح گردشگری را تا حد بسیار زیادی تنزل بخشیده و در این میان صرف‌نظر از مفهوم خاص امنیت، باید اذعان نمود که بزه ناشی از جرایم خرد احساس امنیت را کاهش داده و این مهم می تواند بر توسعه گردشگری اثر منفی داشته باشد.

علیزاده گیلان را مامن گردشگران سراسر کشور و حتی گردشگران خارجی دانست که برخورداری از حمایت نیروی انتظامی و اهتمام عوامل اجرایی آن با یگان حفاظت میراث فرهنگی بسترساز رسیدن به این موفقیت و تامین حقوق شهروندی گردشگران بوده است.

وی با بیان اینکه رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار بومیان ماحصل امنیت افزایی در مقصد سفر است، به هم افزایی و نگاهی جامع از سوی مسئولان گیلان در حوزه گردشگری اشاره و اظهار امیدواری کرد: با تعاملات بین بخشی حاکم در گیلان تاکنون نتایج مثبتی را حیطه امنیت جانی و روانی برای گردشگران شاهد بوده ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اشاره به اهمیت پاسداری از داشته های بی مانند تاریخی و نیز جایگاه آثار و محوطه های باستانی در حفظ هویت و اصالت نیاکانمان بیان داشت:مبارزه با متعدیان میراث فرهنگی‏ اقدامی پیچیده و ارزشمند است که غفلت و سهل انگاری در آن تاریخ و فرهنگی یک ملت را هدف قرار می دهد.

این مسئول قدمت تاریخی مناطق مختلف استان را مورد بحث قرار داد و تصریح نمود: یگان حفاظت میراث فرهنگی بعنوان عملیاتی و نظارتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در تعامل با نیروی انتظامی نقش مهمی در جلوگیری از کاوش های غیر قانونی دارد و عرصه را بر قاچاقچیان اشیا تاریخی تنگ می نماید.

علیزاده ایجاد اشتغال را گامی در جهت امنیت افزایی قلمداد کرد و گفت: تلاش برای ایجاد اشتغال بومیان و حفظ ثبات برای فعالان داخلی یک ضرورت تلقی می شود.

وی برخورد با تابلو بدستان را یک ضرورت خواند و با اشاره به ناامنی و بی نظمی حاصل از فعالیت این افراد در استان گردشگرپذیر گیلان، خواستار اجرای سیاست هایی کارآمد برای رفع این معضل شد.

تعامل بین ضابطان یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان با عوامل انتظامی

حمیدرضا آذرپور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این نشست با اشاره به افزایش ورود گردشگران به استان و اقامت شبانه این سفیران فرهنگی اظهار داشت: هم اکنون ۱۵۸۱واحد اقامتی در گیلان وجود دارد که از این تعداد ۱۳۳۲ واحد را خانه مسافرها تشکیل می دهند.

این مسئول با بیان اینکه خانه مسافرها از حساسیت بالایی نسبت به دیگر اماکن اقامتی برخوردارند، اذعان کرد: ساماندهی و نظارت بر این واحدها به دلیل دخالت دلالان و واسطه‌های غیررسمی بسیار دشوار است لذا تعامل با دیگر دستگاه های نظارتی در این بخش بیشتر مورد توجه قرار دارد.

وی به نظارت های صورت گرفته طی سالجاری اشاره داشت و با بیان اینکه در اجرای این مهم اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس گیلان و پلیس امنیت عمومی استان نقش پررنگی داشته اند؛ آمار تخلفات در حوزه اقامت و پذیرایی با حضور عوامل اجرایی دو نهاد مذکور به شدت کاهش یافته است.

سرهنگ عباس علی گلپور فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در ادامه گزارش عملکردی از فعالیت های انجام شده و ماموریت های صورت گرفته در این حوزه این ستاد ارائه نمود.

وی به تعامل بین کارکنان و ضابطان یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان با عوامل انتظامی استان در مقابله با خاطیان اشاره نمود و گفت: به موجب این همکاری شاهد رشد کمی و کیفی خدمات نسبت به مدت مشابه سال گذشته و نیز برخورد قاطع با قاچاقچیان اشیاء نفیس تاریخی،حفاران غیر مجاز و تخلفات این چنینی بوده ایم.

 گلپور بهره گیری از مشارکت اجتماعی را در اولویت‌های این یگان قلمداد نمود و گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان با رویکرد بهبود خدمت رسانی اقدام به جذب مشارکت عمومی از طریق گسترش تعاملات با دهیاری ها، شوراهای شهر و روستا، پایگاه های مقاومت و نیز تعامل با تشکل های مردم نهاد نموده است.

اجرای گشت های مشترک با نیروی انتظامی، اجرای مانورهای ویژه، برگزاری کارگاه های آموزشی متعدد برای پرسنل و نیز آموزش های دفاعی و انتظامی طی سالجاری به منظور ارتقا سطح کیفی خدمات پرسنلی از جمله اقداماتی بود که فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به آن اشاره کرد.

این مسئول افزایش کنترل و پیگیری های قضایی از سوی یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان را مورد بحث قرار داد و افزود: حراست از ابعاد تاریخی استان گامی در جهت صیانت از فرهنگ و آیین های یک ملت خواهد بود.

خانه مسافرها شناسنامه دار شوند

در ادامه سردار اسحاقی فرمانده انتظامی گیلان از این استان بعنوان مهد تمدن و فرهنگ یاد کرد و افزود: فرهنگ غنی و اصالت مردمان این دیار باعث ایجاد امنیت در این دیار و قانون پذیری شهروندان در تمامی بخش ها شده است.

وی حضور گردشگران در استان را فرصتی در جهت تعالی اقتصادی قلمداد کرد و افزود: امنیت افزایی در حوزه گردشگری با صیانت از ابنیه تاریخی، حفظ فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌ها و نیز جذب مشارکت عمومی پدیدار می شود.

این مسئول هم افزایی یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان و نیروی انتظامی را کارآمد خواند و بر ضرورت تمرکز و تبیین راه کارها برای کنترل آثار منفی ورود گردشگر به استان تاکید کرد.

اسحاقی موضوع اقامت گردشگران را مورد بحث قرار داد و با اشاره به معضلات برخی اماکن اقامتی همچون خانه مسافرها بر لزوم شناسنامه دار کردن و هویت جویی صاحبان آنها تاکید کرد.

فرمانده انتظامی گیلان یادآور شد: آنچه که موجبات آرامش و آسایش شهروندان را فراهم می آورد توجه به قوانین و خودسازی فردی و اجتماعی است و در این بین دستگاه‌های اجرایی نیز باید منسجم تر عمل نمایند.

در ادامه رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس گیلان با اشاره به نقش امنیت در توسعه گردشگری اظهار داشت: این مهم در گیلان بصورت مطلوب تحقق یافته است.

وی تعاملات اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان و پلیس را بسیار اثرگذار خواند و بیان داشت: انجام ماموریت های مشترک و هم افزایی در جلوگیری از جرایم در حوزه های مربوطه با جدیت درحال انجام است.

این مسئول بر لزوم حمایت های مردمی و مشارکت جویی اجتماعی تاکید کرد و یادآور شد: در سایه ارتباطات جمعی می توان شاهد نتایج خوبی در اجرای وظایف ها محوله بود.

Share