رئیس دانشگاه آزاد: چطور به ما می‌گویند بیمارستان نداشته باشیم؟

مدرسه و دانشگاه داریم، بیمارستان هم می‌سازیم؛ حرف وزارت علوم را هم قبول نداریم!

رئیس دانشگاه آزاد تأکید کرد:‌ ما یک حلقه آموزشی کامل هستیم و نگاه خردی که بخواهند بگویند دانشگاه آزاد فقط در یک مبحث کار کند، درست نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به سخنان مجتبی شریعتی‌نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم مبنی بر وظیفه دانشگاه آزاد در امور آموزشی، گفت ما یک تفاوت نگاه جدی با معاون آموزشی وزیر داریم، ما در حوزه دانشگاه‌های پزشکی نیز نیرو تربیت می‌کنیم به طوری که ۴۰ درصد پرستارهای کشور در دانشگاه آزاد تربیت می‌شوند و ۱۰ دانشکده پزشکی داریم اما می‌گویند نباید بیمارستان داشته باشیم، مگر وزارت بهداشت بیمارستان ندارد؟

وی افزود: الزام تربیت پزشک، داشتن بیمارستان است. چطور به ما می‌گویند بیمارستان نداشته باشیم؟

تهرانچی گفت:‌دوستان وزارت علوم، دانشگاه آزاد را از زاویه دانشگاه‌های وزارت علوم می‌بینند اما ما جامعیت داریم، دانشگاه آزاد در بحث مدرسه هم درگیر بوده و فضاهایی را هم به این بحث اختصاص می‌دهد زیرا ما معتقدیم یک نهاد پیوسته تعلیم و تربیت هستیم و این حسن ما است.

رئیس دانشگاه آزاد تأکید کرد:‌ ما یک حلقه آموزشی کامل هستیم و نگاه خردی که بخواهند بگویند دانشگاه آزاد فقط در یک مبحث کار کند، درست نیست. رسالت اجتماعی وزارت علوم با دانشگاه آزاد تفاوت دارد، وزارت علوم دولت ساخته است اما ما مردم ساخته‌ایم.

وی افزود: پول مردم نزد ما امانت است و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این پول راکد بماند و این منابع استفاده نشود. بنابراین اشکالی که آقای شریعتی نیاسر می‌گیرد وارد نیست.

طهرانچی گفت: دانشگاه‌های آزاد در حوزه تعلیم و تربیت به صورت جامع کار می‌کند، اگر می‌خواهیم تحصیل را با اشتغال متناسب‌سازی کنیم اتفاقاً لازم است که فعالیت‌های مرتبط با تحصیل داشته باشیم، و از موارد ناکارآمدی آموزش عالی ما نیز این بوده که باید در آموزش عالی پزشکی را توأم در بیمارستان و دانشگاه آموزش دهیم.

Share