سرپرست پلیس فتا گیلان:

عامل اخاذی و هتک حیثیت به خانم جوان گیلانی در اینستاگرام دستگیر شد

سرگرد ایرج پورمستمند، سرپرست پلیس فتا گیلان از دستگیری فردی که با ایجاد صفحه جعلی در فضای مجازی با نیت اخاذی و رسیدن به نیت شوم خود از کلمات رکیک و تهدیدآمیز استفاده و منجر به هتک حیثیت خانم جوان گیلانی شده بود خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرپرست پلیس فتا گیلان از دستگیری فردی که با ایجاد صفحه جعلی در فضای مجازی با نیت اخاذی و رسیدن به نیت شوم خود از کلمات رکیک و تهدیدآمیز استفاده و منجر به هتک حیثیت خانم جوان گیلانی شده بود خبر داد.

سرگرد ایرج پورمستمند با اعلام این خبر گفت: پس از ارجاع یک فقره پرونده با موضوع تهدید و اخاذی در فضای مجازی به پلیس فتا استان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد که فردی با ایجاد صفحه جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با توهین‌ و استفاده از کلمات رکیک، وی را تهدید به انتشار تصاویر خصوصی کرده است.

وی افزود: شاکی با بیان اینکه فرد مزاحم با گستاخی تمام بیان داشته با توجه به اینکه صفحه اینستاگرامی جعلی است و مالک شماره تلفن من نیستم پلیس فتا نمی‌تواند ردی از من پیدا کند.

سرگرد پورمستمند ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و تخصصی شرور فضای مجازی که از هویت جعلی برای ناشناس ماندن استفاده کرده بود را شناسایی و در شهر رشت دستگیر کردند.

سرپرست پلیس فتا گیلان تصریح کرد: شرور ۲۹ ساله در بررسی فنی پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف کرد و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کاربران فضاى سایبر، تهدیدات افراد سرکش و اصطلاحاً قلدر در این فضا را جدى نگیرند و از آن هراسى به دل راه ندهند گفت: هنگام بروز مشکل و مواجهه با هرگونه تهدید از سوى این افراد با استعانت از قانون و مراجع قضائى قادر خواهند بود همین افراد سرکش و زورگو را به زیر آورده و در پناه قانون از دست آنها در امان باشند.

وی در پایان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده جرائم مشابه یا سایر جرائم رایانه‌ای موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

Share