معاون وزیر جهاد کشاورزی:

گیلان آئینه تمام نمای شیلات ایران است | سال ۹۸ سال شکوفایی و افزایش تولیدات شیلاتی است

رییس سازمان شیلات ایران گفت: بدون شک برنامه های تدوین شده را به گونه‌ای به اجرا می‌رسانیم تا به رونق تولید بی‌انجامد و امسال نیز سال شکوفایی و افزایش تولیدات شیلاتی است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نبی‌اله خون‌میرزایی رییس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه استان گیلان در کشور دارای مزیت نسبی برای فعالیت های شیلاتی است، اظهار کرد: تولید و تکثیر بچه ماهی در کنار حلقه های تولید، صید، فرآوری و بازاریابی در گیلان تجمیع شده و این استان آیینه تمام نمای شیلات ایران است.

وی که در مراسم معارفه مدیرکل جدید شیلان گیلان سخن می گفت، در ادامه افزود: نقش شیلات گیلان برجسته بوده که حاصل هم گرایی بخش اجرا و تحقیقات در کنار پشتیبانی های استانی و خانواده جهاد کشاورزی است.

خون میرزایی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از نیاز کشور را در حورزه های مختلف استان گیلان تامین می‌کند، افزود: باید از زیر ساخت های گسترده در استان و خصوصا نیروی انسانی ماهر در جهت اهداف تخصصی نظام بهره ببریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: در سال ۹۷ با موجی از بازنشستگی در کشور مواجه شدیم که گیلان نیز مستثنا نبود.

وی با بیان اینکه ظرفیت نیروی متخصص در گیلان بسیار بالاست، افزود: عملکرد شیلات درخشان است و میزان تولیدات شیلاتی ما در پایان چهل سالگی انقلاب ۴۰ برابر شده است.

خون میرزایی تصریح کرد: امروز در شرایط جنگ اقتصادی با پیمان شکنان هستیم و فرصت هم برای خلاقیت وجود دارد و فرزندان شیلات از این تهدیدات، فرصت آفرینی می کنند.

رییس سازمان شیلات ایران گفت: بدون شک برنامه های تدوین شده را به گونه‌ای به اجرا می‌رسانیم تا به رونق تولید بی‌انجامد و امسال نیز سال شکوفایی و افزایش تولیدات شیلاتی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در چارچوب رونق تولید در کنار ایجاد ارزش افزوده و ایجاد اشتغال در حوزه‌های مختلف باید به اشتغال های خرد، پرورش ماهی در قفس و برنامه هایی از این دست بپردازیم.

گفتنی است در این مراسم با قدردانی از زحمات اسحاق شعبانی مدیرکل پیشین، صمد درویشی به عنوان مدیرکل جدید شیلات گیلان معرفی شد.

Share