آیت الله فلاحتی در خطبه های نمازجمعه رشت:

چهره جنایتکارانه آمریکا در سیل اخیر نشان داده شد | تا زنده ایم مرگ بر آمریکا پیشه عقیده ماست

نماینده ولی فقیه در گیلان و به آبیاری مسیر نورانی انقلاب اسلامی توسط پاسداران اشاره کرد و گفت: سپاه عزیز در طول انقلاب دولت و ملت را کمک کرد و همچنان سپر مشکلات کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: خداوند در سایه تقوا گره های زندگی انسان را می گشاید.

وی با تقدیر و تشکر از صدور حکم مقام معظم رهبری مبنی بر انتصاب نمایندگی ایشان در استان گیلان در ۱۴ فروردین ماه سال ۹۷، افزود: امیدواریم در کنار مردم و مسئولان بتوانیم بخش هایی از جامعه به ویژه بخش فرهنگی که ساماندهی نشده، را به سامان برسانیم.

امام جمعه رشت با اشاره به ولادت امام حسین(ع) در سوم شعبان، بیان کرد: میلاد امام حسین(ع) روز پاسدار نامگذاری شده ضمن اینکه روز قطع رابطه سیاسی با آمریکا در سال ۱۳۵۹ است.

آیت الله فلاحتی به سخنان امام(ره) درباره پاسداران اشاره کرد و گفت: پاسداران آینه مجسم مظلومیت و رشادت های ملت بزرگ ایران در صحنه نبرد و تاریخ مصور انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه مسیر نورانی انقلاب اسلامی توسط پاسداران عزیز آبیاری شده است، تصریح کرد: سپاه عزیز در طول انقلاب دولت و ملت را کمک کرد و همچنان سپر مشکلات کشور است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، روز چهارشنبه هفته آینده را مصادف با ولادت حضرت عباس(ع) دانست و خاطرنشان کرد: روز جانباز را به جانبازان که طلایه داران انقلاب اسلامی هستند تبریک عرضه می کنیم و امیدواریم در این ایام مسئولان از جانبازان عیادت کنند.

آیت الله فلاحتی به وقوع سیل اخیر در کشور اشاره کرد و یادآور شد: ما تنها یک روی سکه سیل اخیر را مشاهده کردیم اما سیل پرده از دو چهره نورانی و ظلمانی و خبیث برداشت.

وی با اشاره به کمک های بسیار مردمی به خسارت دیدگان ناشی از سیل، اظهار کرد: از مردم می خواهیم در حد توان به کمک های خود ادامه دهند.

امام جمعه رشت، به نشان دادن چهره خوب و نورانی ملت ایران در سیل اخیر اشاره کرد و افزود: به تمام مسئولان توصیه می کنم قدر مردم ایران را بدانند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه چهره جنایتکارانه آمریکا در سیل اخیر نشان داده شد، تصریح کرد: حساب های جمعیت هلال احمر را در دنیا بستند تا کسی نتواند به سیل زدگان کمک کند و این امر چهره فاسد و خبیث آمریکا را بر ملا کرد.

وی ادامه داد: آنها که دلداده غرب هستند بدانند چهره دولتمردان غربی در سیل اخیر ایران نشان داده شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر توجه مسئولان بلند پایه کشور در مشکلات به وجود آمده به ویژه مسائل اقتصادی و مهار تورم تاکید کرد و گفت: مسئولان مهار تورم، نظارت بر بازار، نظارت بر ارز و نظارت بر صادرات و واردات را بهانه ای برای بی توجهی به مسائل دیگر کشور نکنند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه نظامی گری آمریکا سبب تنفر ملت های دنیا شده است، بیان کرد: اکنون آمریکا جنگ نرم علیه اراده ملت ها را آغاز کرده و جنگ شناختی و نرم به مراتب سخت تر و خطرناک تر از جنگ نظامی است.

وی به ترویج سبک زندگی غربی توسط برخی از افراد در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: افراد مذکور به دنبال تقی زاده ها حرکت می کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه نگاه به غرب خودباختگی و ذلت را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) به ما آموخت که مرگ سرخ بهتر از مرگ ننگین و ذلت بار است.

آیت الله فلاحتی اضافه کرد: تمام رهبران الهی به ما آموختند زندگی عزتمندانه داشته باشیم بنابراین تا زنده ایم مرگ بر آمریکا پیشه عقیده ماست.

وی با اشاره به تشکیل کشور عربستان توسط آل شیخ و آل سعود در ۲۰۰ سال گذشته، اظهار کرد: در تجزیه و تحلیل تاریخی بنده به این نتیجه رسیدم که رژیم صهیونیستی توسط آل سعود به وجود آمده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به قرار گرفتن آل سعود در مسیرسقوط اشاره کرد و گفت: بدهی های عربستان به ۴۰۰ درصد رسیده است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه جنایت های آل سعود در دنیا در مقایسه با جنایت ناپلئون و هیتلر بیشتر است، بیان کرد: امیدواریم مردم ما با روحی آزاد بتوانند به سرزمین حجاز و زیارت پیامبر(ص) بروند.

وی در ادامه به ویژگی های تربیت اسلامی از نگاه اسلام اشاره کرد و یادآور شد: اگر انسان خودسازی می کند باید دیگران را نیز بسازد و بهترین نمونه آن انبیای الهی هستند.

امام جمعه رشت با تاکید بر توجه ویژه فرزندان توسط والدین، خاطرنشان کرد: مامور هستیم فرزندان مان را به طرف خیر هدایت کنیم.

آیت الله فلاحتی به نقش اساسی والدین در انتقال فرهنگ دینی به فرزندان اشاره کرد و افزود: ۸۰ درصد از افرادی که هنجارشکنی می کنند معلول بی توجهی پدر و مادر است و مسئولیت ۲۰ درصد باقی مانده به عهده مربی و جامعه است.

Share