امام جمعه رشت:

غرب در حال فروپاشی است | ایران اسلامی تنها قدرت مستقل در دنیاست

نماینده ولی فقیه در گیلان، ایران اسلامی را تنها قدرت مستقل در دنیا عنوان کرد و گفت: تهدید قدرت های سلطه گر دیگر تاثیری در اقتدار جمهوری اسلامی ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: ۱۲ بهمن سال ۵۷ روز بازگشت امام(ره) پس از ۱۵ سال تبعید به مهین بود و میلیون ها نفر ایرانی با دل خود ایشان را پذیرفتند.
وی، ۱۲ بهمن را از یوم الله های انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: امام(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی توانست قدرت اسلام را به دنیا نشان دهد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه امام(ره) فرمان تشکیل دولت موقت با نخست وزیری مهندس بازرگان را در ۱۶ بهمن ماه سال ۵۷ صادر فرمود، خاطرنشان کرد: بازرگان به دلیل تلاطم های موجود در جامعه و بی کفایتی نتوانست از موقعیتی که امام(ره) در اختیار او قرار داد، به خوبی استفاده کند.
آیت الله فلاحتی، ۱۸ بهمن ماه را سالروز عملیات والفجر مقدماتی در فکه ذکر کرد و یادآور شد: سپاه در عملیات مذکور توانست حماسه عظیمی خلق کند.
وی در ادامه با اشاره به وابستگی حکومت منحوس پهلوی به سوسیالیسم شرق و کاپیتالیسم غرب در تمام ابعاد، بیان کرد: شاه بی کفایت به عنوان یک نوکر و عنصری سست، تمام کشور را وابسته کرده بود اما امروز جمهوری اسلامی ایران در سایه خون شهدا، تلاش روحانیت و در راس آنها امام(ره) و مردم تبدیل به یک قدرت بزرگ شده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان، ایران اسلامی را تنها قدرت مستقل در دنیا خواند و تصریح کرد: تهدید قدرت های سلطه گر دیگر تاثیری در اقتدار جمهوری اسلامی ندارد.
آیت الله فلاحتی به مصاحبه وزیر خارجه فرانسه مبنی بر تجدیدنظر ساخت موشک های بالستیک ایران و ارسال نکردن تجهیزات نظامی به گروه های مقاومت در منطقه، اشاره کرد و گفت: مصاحبه برخی از رجاله های سیاسی غربی و شرقی متاثر از گفتمان صیهونیست ها است.
وی با بیان اینکه ۹۹ درصد از مردم کشورهای غربی علیه یک درصد نظام سرمایه داری قیام کردند، اظهار کرد: ملت های دنیا به این نتیجه رسیدند غرب در حال فروپاشی است.
امام جمعه رشت به ۱۶۲ کودتا توسط آمریکا در کشورهای مختلف در مدت ۱۰۶ سال گذشته اشاره کرد و افزود: بیشتر کودتاها در آمریکای لاتین بوده و ۱۸ کودتا را در کشور بولیوی انجام داده است.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اعلام دولت بی کفایت آمریکا مبنی بر حمایت از مخالفان دولت ونزوئلا، بیان کرد: آمریکا با قداره کشی و تروریسم بین المللی به دنبال نابود کردن دولت قانونی ونزوئلا است.
وی به شکست آمریکا در جنگ با ویتنام، مبارزه با داعش و حمله به عراق و افغانستان اشاره کرد و گفت: با وجود تمام شکست های مذکور اما هنوز جرم و جنایت از دستان دولتمردان آمریکا می بارد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه ما براساس منشور آیین خدا و پیامبر(ص) از ملت های مظلوم حمایت می کنیم، تصریح کرد: عده ای آدم های ترسو و بزدل داخلی در خلوت های خود از رفتار آمریکا در دنیا حمایت می کنند.
آیت الله فلاحتی به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: در ۴۰ سال گذشته ملت ایران پای آرمان های انقلاب ایستاده است.
وی همچنین پیرامون اهداف اصلی اسلام در تربیت انسان به ویژه فرزندان، گفت: پرورش ابعاد وجودی شخصیت انسان، بیان جایگاه ارزشی انسان در جهان هستی، جهت دهی انسان به سوی خدا و پرورش و زنده کردن روحیه آخرت گرایی در فرزندان از مواردی است که پدر و مادر باید در تربیت فرزندان بدانند.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه اوج گرفت به جایگاه بالا از ویژگی های انسان است، اظهار کرد: توجه به آخرت باید در راس امور در سراسر زندگی ما باشد.

Share