مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

میزبانی گیلانیان از ۵.۲ میلیون نفر مسافر تا یازدهمین روز از نوروز ۹۸

شهرود امیر انتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اظهار داشت: گیلانیان طی روزهای اخیر میزبان بیش از ۵ میلیون و دویست و نود و هشت هزار و هشتصد و هشتاد و نه نفر بوده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، گیلانیان طی روزهای اخیر میزبان بیش از ۵ میلیون و دویست و نود و هشت هزار و هشتصد و هشتاد و نه نفر بوده اند.

شهرود امیر انتخابی گفت: طی روزهای ۲۷ اسفند ۹۷ الی یازدهم فروردین ۹۸ گیلان میزبان تعداد ۱۱۷۹۴۵۰ خودرو و تعداد ۵۲۹۸۸۸۹ نفر مسافر ورودی (زمینی و هوایی) به استان بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان همچنین اعلام کرد: تعداد ۳۶۰۶۳۱۳ نفر شب اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت ثبت شده است که درصد اشغال تاسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش این اداره کل ۸۵.۰۴ درصد می باشد.

امیر انتخابی ضمن اشاره به آمار بازدید از موزه ها و بناهای تاریخی استان گفت: تعداد ۲۱۰۰۴۹ نفر از موزه ها و اماکن تاریخی تحت پوشش این اداره کل بازدید کرده اند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان افزود : میزان حضور گردشگران خارجی اقامت کننده نیز ۷۲۷ نفر بوده است. وی به ادامه حضور تیم بازرسی تاسیسات گردشگری نیز اشاره داشت و گفت: تاکنون تعداد ۲۶۳۶ بازدید از تاسیسات گردشگری استان صورت گرفته است.

امیر انتخابی از مسافران و گردشگران خواست تا درهنگام سفر در استان گیلان به توصیه های امنیتی و انتظامی و تابلوهای راهنما توجه نمایند تا سفر بی خطری را به همراه داشته باشند.

Share