مدیرکل هواشناسی گیلان خبرداد:

موج جدیدی از باران و برف در راه گیلان است| کاهش دما بین ۵ تا ۱۰ درجه

مدیرکل هواشناسی گیلان از ورود موج جدید بارش باران و برف به نقاط مختلف این استان خبر داد و گفت:‌ در ساعات آینده دمای هوای گیلان بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد دادرس اظهار داشت: بر اساس الگوها و نقشه‌های هواشناسی موج جدیدی از بارش‌ باران و برف به زودی مناطق جلگه‌ای و کوهستانی استان گیلان را فرا می‌گیرد و با ورود این سامانه دمای هوای استان بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه امروز و فردا به صورت متناوب شاهد بارش باران در استان هستیم عنوان کرد:‌ انتظار داریم موج جدید بارش‌ها از عصر و شب فردا شنبه ۱۰ فروردین به منطقه گیلان نفوذ پیدا کند که با تقویت این سامانه به‌تدریج دمای هوای استان نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

دادرس در تشریح بیشتر نحوه فعالیت سامانه بارشی که به طرف استان گیلان در حال حرکت است تصریح کرد: عمده فعالیت این موج بارشی در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده به وقوع می‌پیوندد که علاوه بر کاهش دما در ارتفاعات بالاتر از هزار متر از سطح دریا بارش برف دور از انتظار نیست.

وی با اعلام این خبر که بارندگی در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۱ و ۱۲ فروردین در برخی از ساعات تشدید می‌شود خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش میزان بارش باران در روزهای یاد شده به‌ویژه در نقاط جلگه‌ای گیلان احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌های استان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان عدم استقرار مردم و مسافران نوروزی در حاشیه رودخانه‌ها و محل‌های عبور جریان آب را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد:‌ از عموم مردم گیلان و گردشگرانی که به این استان سفر می‌کنند تقاضا داریم در هنگام بارش شدید باران در این مناطق استقرار پیدا نکنند.

دادرس افزایش سرعت و وزش باد در مناطق ساحلی گیلان در اوایل هفته آینده را مورد اشاره قرار داد و گفت: این توده هوای بارشی تا صبح سه‌شنبه ۱۳ فروردین در استان گیلان فعال است علاوه بر این در روزهای یکشنبه و دوشنبه به علت مواج بودن دریا شرایط لازم برای فعالیت‌های مرتبط در آن وجود ندارد.

Share