در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل شیلات گیلان مطرح شد:

شیلات گیلان جزو مظلوم‌ترین ادارات کشور است | آمار بیکاری در شهرستان انزلی بیش از سایر نقاط است

اسماعیل حیدری آزاد، فرماندار انزلی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل شیلات گیلان اظهار داشت: آمادگی همکاری و حمایت همه جانبه از شیلات گیلان را داریم و شیلات گیلان جزو مظلوم‌ترین ادارات کشور است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل شیلات گیلان با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، نبی الله خون میرزایی رییس سازمان شیلات ایران، ارسلان زارع معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان و مسئولان شهرستان بندرانزلی برگزار و صمد درویشی جایگزین اسحاق شعبانی شد.

حضور آقای درویشی می‌تواند شیلات گیلان را متحول کند

اسماعیل حیدری آزاد، فرماندار انزلی در این مراسم گفت: با توجه به اینکه همه ما مدیون انقلاب هستیم تا لحظه‌ای که زنده ایم سرباز نظام هستیم.

وی با اشاره به اینکه مدیرکل جدید شیلات گیلان سابقه خوبی در شیلات داشته و از مدیران موفق بوده است، افزود: مدیر بسیار خوبی انتخاب شده که این را به فال نیک می گیریم و حضور آقای درویشی می تواند شیلات گیلان را متحول کند.

سرمایه‌گذاری در شیلات می‌تواند در ارز آوری، صادرات و اشتغالزایی کمک کند

حیدری آزاد با بیان اینکه انتظار داریم سازمان نگاه ویژه‌ای به شیلات گیلان داشته باشد، تصریح کرد: زندگی مردم در استان گیلان به صید و گردشگری وابسته است و سرمایه‌گذاری در شیلات هم می‌تواند در ارز آوری و صادرات و هم در اشتغالزایی کمک کند.

آمادگی همکاری و حمایت همه جانبه از شیلات گیلان را داریم | شیلات گیلان جزو مظلوم‌ترین ادارات کشور است

وی خاطرنشان کرد: ما هم آمادگی همکاری و حمایت همه جانبه از شیلات گیلان را داریم و شیلات گیلان جزو مظلوم‌ترین ادارات کشور است.

فرماندار انزلی با اشاره به سیل اخیر در کشور اظهار داشت: اتفاق‌های پیش آمده بسیاری از خانواده را داغدار و مردم را گرفتار کرده است که امیدواریم با اتخاذ تدابیر لازم از سوی همگان خسارت‌ها را به حداقل رسانده و جان و مال مردم را حفظ کنیم تا درد و آلام مردم کمتر شود.

جنگ با طبیعت و ساخت و سازهای بی‌رویه سبب مشکلاتی مانند سیل اخیر کشور می‌شود

وی همچنین افزود: جنگ با طبیعت و ساخت و سازهای بی‌رویه در حریم رودخانه‌ها مشکلاتی از این دست را نیز پدید می‌آورد.

ایجاد اشتغال باید در اولویت قرار گیرد

امام جمعه انزلی در این مراسم با اشاره به بیانیه رهبری عنوان کرد: امسال به نام رونق تولید است و این نامگذاری‌ها یک وظیفه شرعی، قانونی و عرفی را برایمان ایجاد می‌کند و تکلیفی است که باید برای تحققش عمل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین افزود: انتخاب نام به عنوان راهبرد و ضرورت در جامعه ماست و نباید مورد اغماض قرار گیرد.

وی همچنین ادامه داد: در آستانه ورود به پنجمین دهه انقلاب بیانیه گام دوم را داریم که منطبق با چشم انداز و آینده نظام اسلامی است که باید هفت محور آن مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه انزلی با اشاره به اینکه توجه به علم، پژوهش و اخلاق، اصول زیربنایی برای نظام اسلامی است تصریح کرد: اگر در چهل سال گذشته کوتاهی شده باید در فرصت‌های پیش رو جبران شود.

آمار بیکاری در شهرستان انزلی بیش از سایر نقاط است | باید از مواهب الهی بیشترین استفاده کنیم

امام جمعه انزلی با بیان اینکه ایجاد اشتغال باید در اولویت قرار گیرد، افزود: آمار بیکاری در شهرستان انزلی بیش از سایر نقاط است و باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود، زیبنده نیست جوانان این شهر به دلیل نبود فضای اشتغال به شهرهای دیگر مهاجرت کنند.

وی با اشاره به اینکه عموم مردم شهرستان انزلی سطح مالی متوسطی دارند، گفت: آنگونه که باید از نعمت‌های الهی استفاده نشده است و باید از مواهب الهی بیشترین استفاده کنیم.

در شیلات می‌توان مشاغل فراوانی ایجاد کرد

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با اشاره به اینکه بهره‌های زیادی می توان از دریا برد، تأکید کرد: معتقدم در شیلات می‌توان مشاغل فراوانی ایجاد کرد.

وی در پایان با بیان اینکه برخی‌ اقدام به صید غیر قانونی می‌کنند و به تعبیر شیلات پروانه ندارند، اظهار داشت: باید زمینه‌ای فراهم شود تا کسی به صید غیرقانونی رو نیاورد و باید راه قانونی ایجاد کنیم تا کاری کنیم هم نان صیاد حلال باشد و هم ما به عنوان مسئول بگوییم کار غیر قانونی انجام نمی‌شود.

Share