امام جمعه انزلی در مراسم معارفه فرماندار شهرستان انزلی؛

انزلی ساحل است اما از بحر عمیق، عمیق‌تر است

امام جمعه انزلی گفت: من این جمله را خطاب به فرماندار جدیدمان می گویم که انزلی ساحل است اما از بحر عمیق، عمیق‌تر است لذا اگر در انزلی مراقبت از سیاست زدگی نشود انسان در ساحل غرق خواهد شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین، امام جمعه انزلی در مراسم تودیع و معارفه فرماندار جدید این شهرستان با بیان اینکه مسئولیت‌های دنیایی آزمایش الهی است، افزود: هر انسانی باید در دریای عمیق دنیا، خداترسی را کشتی نجات خود قرار دهد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه خداترسی و حفظ تقوای الهی و تمسک جویی به پروردگار راه نجات است، افزود: همه مردم علی الخصوص مسئولان به عنوان کارگزاران نظام اسلامی باید این مهم را بیش از آنچه که هست مد نظر قرار دهند.

امام جمعه انزلی همچنین گفت: اگر تقوا الهی باشد ما در نزد مردم، پرودگار و در این دنیا و آخرت روسفید هستیم اما اگر اینگونه نبود سیه روزی را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه نباید به گونه‌ای باشد که هر کس زورش بیشتر است، حرفش پیش برود، تصریح کرد: سیاست بازی‌ها و سیاست زدگی‌ها نفعش برای دیگران و دودش به چشم ما می‌رود و نه خدا و نه خلق خدا از ما راضی خواهد بود.

راندمان کاری در برخی ادارات بسیار کم است

«پایین بودن بازده و راندمان کاری در کشور و استان گیلان» از دیگر موضوعاتی بود که شمس الدین به آن اشاره کرد و افزود: قطعا آقای استاندار که اشراف بیشتری بر فعالیت مجموعه‌های اداری گیلان دارد این موضوع را تصدیق می کنند برابر آمارهای ارائه شده بازده و راندمان کاری در برخی ادارات بسیار کم بوده و به تعبیری بهره وری پایین است.

 فرماندار اگر در انزلی مراقب سیاست زدگی نباشد، غرق می‌شود

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه مسئولیت ها حتی اگر ۲ یا ۳ و یا حتی ۱۶ سال هم باشد روزی به پایان می رسد، تصریح کرد: این مسئولیت ها تمام شدنی است و چیزی ماندگار می‌شود که برای مردم و به نفع مردم باشد، من این جمله را خطاب به فرماندار جدیدمان می گویم که انزلی ساحل است اما از بحر عمیق، عمیق‌تر است لذا اگر در انزلی مراقبت از سیاست زدگی نشود انسان در ساحل غرق خواهد شد.

امام جمعه انزلی در ادامه با بیان اینکه انزلی برای برخی ها نقطه فراز و برای بعضی ها فرود است، گفت: امیدواریم فرماندار جدید در رفع خلاهای شهرستان موفق باشند و کاستی ها را با سرعت و قوت جبران کنند، ما در شهرستان پروژه های چند ده ساله داریم که شایسته نظام اسلامی نیست، ما در انزلی با وجود این همه امکانات مشکل اشتغال داریم، در شهرستان با وجود تمام دلسوزی ها با مشکل تالاب مواجه ایم، مشکل تیم ملوان هم با وجود اینکه قابل حل است همچنان وجود دارد و نیاز به امکانات و توجه ویژه احساس می‌شود.

برخی از حامیان دولت هم در انزلی به یاس و ناامیدی رسیده‌اند

وی با اشاره به اینکه آقایان، خصوصا مسئولان دولتی نباید بگذارند مردم نا امید شوند، خاطرنشان کرد: امید یک اکسیر گران‌بهایی است که نباید از بین برود، نباید بگذاریم امید مردم به ناامیدی تبدیل شود، من گاهی اوقات در این شهرستان با برخی از حامیان دولت نیز صحبت می کنم، آنان نیز هم در برخی مسائل به یاس و ناامیدی رسیده اند.

وی همچنین تاکید کرد: نباید بگذاریم پیشرفت، ارتقا و رفع مشکلات شهرستان با سیاست زدگی و بعضی از تنگ نظری ها به نقطه یاس مردم تبدیل شود لذا من در مراسم معارفه آقای مومنی زاده هم گفته ام، آنچه از دست من برای کمک به شهرستان و در جهت همفکری و پیشرفت آن بر آید قطعا دریغ نخواهم کرد.

امام جمعه انزلی در پایان نیز گفت: امیدواریم این تغییرات مایه خیر و برکت برای انزلی باشد و ما معتقدیم که در حق انزلی در سالیان متمادی بی مهری شده است و لذا باید از این فضا خارج شود، من از آقای استاندار می خواهم از لحاظ نظارت بر فعالیت ها و تخصیص اعتبارها نسبت به انزلی توجه ویژه ای داشته باشند.

گفتنی است در این مراسم با قدردانی از زحمات میرشمس مومنی زاده فرماندار پیشین، اسماعیل حیدری آزاد به عنوان فرماندار جدید معرفی شد.

Share