گزارش نهایی ستاد هماهنگی خدمات سفر استان:

افزایش حضور گردشگران خارجی و کاهش حدودا ۱۵ درصدی ورود مسافران به گیلان

گفت: در تعطیلات نوروز سال جاری بیش از هزار نفر از گردشگران خارجی در استان اقامت داشتند که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال با رشد ۷.۸۳ درصدی مواجه بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اعلام خبر افزایش حضور گردشگران خارجی در گیلان برای نوروز امسال، گفت: در تعطیلات نوروز سال جاری بیش از هزار نفر از گردشگران خارجی در استان اقامت داشتند که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال با رشد ۷.۸۳ درصدی مواجه بود.

شهرود امیرانتخابی با بیان اینکه استان گیلان در نوروز امسال میزبان بیش از شش میلیون و ششصد و پنج هزار نفر مسافر ورودی به استان بود، اعلام کرد: از این تعداد بیش از چهار میلیون و هفتصد و چهارده هزار نفر شب اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت به ثبت رسیده است.

وی در ادامه مجموع حضور و شب اقامت گردشگران را در نوروز امسال به ترتیب با کاهش ۱۴ و ۴۷ درصدی اعلام و خاطر نشان کرد: تغییر شرایط جوی در سطح کشور و بارش باران های مدت دار و جاری شدن سیل در استانهای شمالی از دلایل کاهش حضور و اقامت گردشگران در نوروز امسال بود.

امیرانتخابی در ادامه با بیان اینکه از ۲۷ اسفند ۹۷ تا ۱۶ فرودین ۹۸ بیش از یک میلیون و چهارصد و شصد و سه هزار خودرو وارد گیلان شده است، اضافه کرد: نزدیک به ۲۷۰ هزار نفر هم در طول ایام نوروز از موزه ها ، بناهای تاریخی و مراکز تفریحی و سرگرمی استان بازدید کردند.

وی در ادامه با اعلام اینکه در نوروز امسال بازدید های بازرسان این اداره کل از تاسیسات و مراکز اقامتی و گردشگری با افزایش ۱۶ درصدی همراه بود، گفت: تعداد ۳۹۲۱ بازدید مشترک توسط بازرسان و کارشناسان این اداره کل با سایر دستگاهای متولی دیگر انجام شده است.

امیرانتخابی در پایان آمادگی گیلان را برای گردشگرپذیری برای تمام فصول و مقاطع سال اعلام کرد و گفت: استان گیلان با داشتن مواهب طبیعی و آثار فاخر ملی آماده پذیرایی از مسافران داخلی و گردشگران خارجی در تمام مدت سال است.

Share