مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در گفتگو با دیارمیرزا

گردشگری داخلی سبب تولید ثروت نمی‌شود|پرونده ثبت جهانی ماسوله امسال به یونسکو ارسال می‌شود

امیر انتخابی با بیان اینکه گردشگری داخلی سبب تولید ثروت در کشور نمی شود، گفت: در هیچ کجای دنیا سفرهای داخلی را سبب افزایش درآمد کشور نمی دانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در گفتگوی نوروزی با دیارمیرزا با بیان این مطلب که هدف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجاد و تقویت نشاط اجتماعی است، گفت: تمام مدیران و مسئولان این سازمان در طول سال تلاش می کنند که خدمات مناسب را در ایام عید برای گردشگران فراهم کنند.
شهرود امیر انتخابی با بیان اینکه گردشگری داخلی سبب تولید ثروت در کشور نمی شود، گفت: در هیچ کجای دنیا سفرهای داخلی را سبب افزایش درآمد کشور نمی دانند، مثلا در کشور ترکیه آمار سفر از شهر استانبول به ازمیر و یا به آنکارا را جزو آمار گردشگری در کشور خود نمی دانند بلکه درآمد آن را از این جیب به آن جیب می دانند.
وی ادامه داد: تمام کشور ها در تلاش هستند که گردشگر خارجی را جذب کنند. طبق آمار میزان متوسط ارز وارد شده از سوی یک گردشگر به ایران ۱۳۰۰دلار است که به این صادرات نامرئی می گویند که به صورت سود خالص وارد کشور می شود.
امیرانتخابی افزود: برای جذب گردشگر خارجی، عواملی مانند میراث فرهنگی، صنایع دستی منطقه و ارائه آن به گردشگران بسیار مهم است و سبب حفظ توریست می شود.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان گفت: در حال حاضر در گیلان به جز نوار ساحلی، اماکن مذهبی، تاریخی و جنگل های هیرکانی از مکانهایی هستند که می توان برای جذب تورسیت خارجی از آن بهره برد و همچنین کشورهای مجاور که از لحاظ بهداشتی وضعیت نامناسبی دارند، می توانیم ازاین فرصت برای گردشگری پزشکی و توریسم سلامت بهره ببریم.
وی ادامه داد: تور لیدرهای داخلی استان پس از دریافت مجوز در ایام تعطیلات برای جذب توریست برای استان بیشتر تورهای خارج از کشور را راه اندازی می کنند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با بیان این مطلب که نوروز بهترین فرصت برای گردشگران خارجی است، گفت: متاسفانه با توجه به اینکه نوروز یک رویداد ملی است اما تورها به جای اینکه گردشگران خارجی را برای دیدن از این رویداد به کشورمان بیاورند بیشتر در پی فرستادن مسافر به خارج کشور هستند.
وی یادآور شد: همه مراکز را مورد بررسی قرار خواهیم داد که چه میزان گردشگر خارجی به استان جذب کرده اند و بعد در مورد تمدید مجوزشان تصمیم خواهیم گرفت.
امیر انتخابی با بیان اینکه مکان های تاریخی و مذهبی در ورودی های شهر تابلوی مشخصی ندارد، افزود: متاسفانه عزم لازم برای توسعه صنعت گردشگری وجود ندارد.
وی ادامه داد: قبل از آنکه زیرساخت ها را فراهم کنیم به فکر ساخت هتل و اقامتگاه هستیم در حالی که باید مکان های گردشگری و جاذبه ها را برای جذب گردشگر را فراهم کنیم در آن زمان هتل هم به همت بخش خصوصی ساخته خواهد شد.
امیر انتخابی با بیان این مطلب که نگران کاهش گردشگر داخلی نیستیم، گفت: یکی ازسیاست های سازمان توزیع عادلانه گردشگر در کشور است.

پرونده ماسوله امسال به یونسکو ارسال می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در ادامه گفتگو با دیارمیرزا در مورد ثبت جهانی شهرک تاریخی ماسوله نیز اظهار کرد: در سال جدید پرونده شهرک ماسوله را برای یونسکو ارسال خواهیم کرد.
امیر انتخابی با بیان این مطلب که ۴۴ سال است این شهرک ثبت ملی شده است، گفت: متاسفانه به دلایل و موانع مختلف تا کنون ثبت یونسکو نشد که اگر رفع شود ثبت این شهرک در یونسکو به راحتی انجام خواهد شد و برای این کار نیازمند کمک نمایندگان و استاندار هستیم تا بتوانیم به هدف خود که جذب گردشکر خارجی در استان است برسیم.

Share