با حضور وزیر جهاد کشاورزی؛

واحد استحصال و بسته بندی خاویار تالش افتتاح شد

با حضور محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، پروژه بزرگ واحد استحصال و بسته بندی خاویار در منطقه قروق تالش افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با حضور محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، پروژه بزرگ واحد استحصال و بسته بندی خاویار در منطقه قروق تالش افتتاح شد.

سید عیسی مهدوی، فرماندار تالش در آیین بهره برداری از این پروژه، اظهار کرد: پروژه واحد استحصال و بسته بندی خاویاری در مزرعه بزرگ تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری تالش احداث شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت این مزرعه از سال ۱۳۸۰ با دریافت پروانه تاسیس به ظرفیت تولید ۲۰ تن گوشت در سال آغاز شده است، ادامه داد: با ساخت و آماده سازی کامل حوضچه های پرورشی در سال ۱۳۸۳ اولین محموله بچه ماهیان خاویاری در آنها ذخیره سازی شد و مورد پرورش قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار در سال۱۳۹۱ پس از گذشت حدود ۸ سال، برای اولین بار موفق به استحصال خاویار از نوع فیل ماهی شد، ادامه داد: هم اکنون ظرفت اسمی مزرعه، سالانه ۵۰ تن تولید گوشت و ۳ تن خاویار است.

مهدوی خاطرنشان کرد: پروژه واحد استحصال و بسته بندی خاویار به ظرفیت ۱۰۰ کیلوگرم در روز و عمل آوری و بسته بندی گوشت ماهیان خاویاری به ظرفیت یک هزار کیلوگرم در روز با دریافت مجوزهای لازم از ادارات ذیربط بطور کامل احداث و با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

وی تصریح کرد: کل سرمایه گذاری پروژه جدید که توسط بخش خصوصی احداث شده است، حدود ۳۰ میلیارد ریال است. این پروژه به طور مستقیم برای ۱۵ نفر و به شکل غیرمستقیم برای ۴۵ نفر شغل ایجاد کرده اس .

فرماندار تالش گفت: کل سرمایه گذاری مزرعه از بدو تاسیس تاکنون حدود ۵۰۰ میلیارد ریال است.

عکس: حمیده کرمی

Share