جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران:

از خدا می‌خواهیم سال جدید، سال نواختن قاطع‌ترین سیلی بر صورت استکبار باشد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: از خدا می‌خواهیم سال جدید، سال نواختن قاطع‌ترین سیلی بر صورت استکبار و سال فتح مبین جبهه اسلام علیه دنیا کفر باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت شهیدان باکری که امشب در تالار وزارت کشور برگزار شد، گفت: از خدا می‌خواهیم سال جدید، سال نواختن قاطع‌ترین سیلی بر صورت استکبار و سال فتح مبین جبهه اسلام علیه دنیا کفر باشد؛ امشب در کنار هم گرد آمدیم که از یک قهرمان بزرگ تجلیل کنیم؛ از شهیدانی که آفرینشگران حقیقی هویت نوین ملت بزرگ ایران هستند و‌هم جامعه‌ای عناصری هویت بخش در اختیار دارند که شناسنامه آن جامعه و‌ ملت‌ را ترسیم می‌کنند.

وی‌ افزود: این شهیدان نماد و‌ نمایشگر شخصیت حقیقی ملت هستند و‌ طراز شخصیت آن‌را تعیین می‌کنند؛ شهیدان این خصوصیت را دارند که عناصر اصیل هویت ما را تعیین کرده‌اند.

وی‌ با بیان اینکه بعد از جان فشانی شهدا عزت، اقتدار، مقاومت و شرافت ایران شناخته شد، گفت: بنابراین شهیدان باکری همان عوامل و‌ منابع اصلی هویت بخش این ملت هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: شهیدان باکری اسوه‌های زیبای فضائل اللهی انسان در طراز یک انقلاب بزرگ هستند، شهید مهدی باکری بیرق‌دار فضلیت هاست، قله رفیعی از تواضع، فروتنی، نجابت مثال زدنی، شجاعتی کم نظیر، ایثار و‌گذشت محسوب می‌شود. وقتی از باکری صحبت کنیم؛ یعنی مردی که در قلب طوفان‌های خطر، آرام و‌ مطمئن بود.

وی با اشاره به اینکه با شهادت مردان بزرگی همچون باکری، راه روشن تسلیم ناپذیری را در مقابل دشمنان آموختیم، بیان کرد: شهدا کسانی هستند که توانستند بر شکوه ظاهری امپراطوری‌ها غلبه کنند و ترس و هراس را نه تنها از دل ملت ایران بلکه از جهان اسلام و جهان بشریت بزدایند. آن‌ها توانستند این راه را برای تحمیل اراده‌ بر دشمنان هموار کنند.

سلامی با بیان اینکه ما در سخت‌ترین شرایط درگیر‌ بزرگترین نبرد‌ها بودیم گفت: ظهور انقلاب داستان تولد یک جهان جدید با نام اسلام بود که منادی آزادی، حریت انسان بود. مقابل قدرتی که ظلم، استبداد و تحقیر ملت‌ها را می‌خواست این داستان جدال چهل ساله ما است.

سردار سلامی ادامه داد:هیچ ملتی بدون درگیر شدن با دشمنان بزرگ، بزرگ‌ نمی شود؛ اگر دفاع مقدس نبود آیا ما به این درجه از قدرت دفاعی می‌رسیدیم؛ آیا ادبیات مقاومت و روح جهاد و شهادت این‌گونه بر پیکره جامعه دمیده می‌شد و آیا هراس ما از دشمنان می‌ریخت.

سردار سلامی اظهار کرد: اگر شهیدان ما نبودند و راه نمی‌گشودند و خدای ناکرده در مقابل دشمنان متوقف می‌شدند؛ امروز ما به این فراز از تاریخ اسلام و‌ ایران نمی‌رسیدیم؛ ما در سختی‌ها رشد کردیم و‌ رشد ما گلخانه‌ای نبود؛ ما با دشمنان بزرگی جنگیدیم و از موانع دشمنان عبور کردیم.

وی عنوان کرد: بسیاری از شهدای ما در عملیات‌های تهاجمی به شهادت رسیدند آیا اگر شهادت نبود و مردانی که در جست و جوی شهادت بودند نبودند کدام یک از عملیات‌ها قابل طراحی‌بود؟ شهادت به ما میدان داد تا فرمول‌های غلبه بر دشمنان را دریابیم؛ ما فهمیدیم باید به تعادل قدرت برسیم؛ اگر دشمنان ناو هواپیمابر دارند ما موشک‌های بالستیک نقطه زنی داریم که شناور‌های متحرک در دریا را با دقت صد مورد اصابت قرار می‌دهند؛ این راهی است که شهدا به ما آموختند.

Share