فرماندار انزلی تاکید کرد:

نباید فرصت احیای تالاب انزلی را از دست داد | به دور از هر گونه سیاسی‌کاری اقدامات پیشگیرانه انجام شود

حیدری آزاد تاکید کرد:باید با یک عزم ملی و به دور از هر گونه سیاسی کاری، اقدامات پیشگیرانه برای ورود رسوبات جدید به تالاب در مدخل ورودی های رودخانه های منطقه ایجاد گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسماعیل حیدری آزاد در مراسم افتتاح اداره پایش تالاب بین المللی انزلی اظهار کرد: همگان می دانیم  و می دانند که تالاب بین المللی انزلی شرایط مطلوبی نداشته و در شرایط بدی به سر می برد و متاسفانه تالاب زیبای انزلی به دلیل پسروی و کاهس تراز آب دریای خزر و خشکسالی های پیاپی در وضعیت بسیار بدی قرار دارد.

وی با بیان اینکه احیای تالاب انزلی از مهمترین دغدغه های اجتماعی مردم این شهرستان است افزود: تالاب انزلی به عنوان یک مخزن بزرگ آب عمل می کند و مسلما خشک شدن این تالاب بین المللی بر کاهش و خشک شدن آب سفره های زیر زمینی تاثیر خواهد گذاشت.

فرماندار با اشاره به لزوم انجام لایروبی و پاکسازی های به موقع این موهبت الهی افزود: تالاب بین المللی انزلی، این پهنه آبی با ممانعت از بروز طغیان و سیلابها، در معیشت مردم خوب ونجیب شهرستانهای انزلی، صومعه سرا و رشت بسیار موثر بوده و این تالاب محل تخم ریزی بسیاری از ماهیان و زیستگاه انواع پرندگان است که متاسفانه رسوبات حاصل از فرسایش آبخیز وانتقال آن به تالاب وهمچنین رها سازی فاضلابهای انسانی وصنعتی و نیز رها سازی زباله های شهری در رودخانه های ورودی به تالاب و انتقال انها به تالاب، باعث کاهش حجم مخزن تالاب شده و آلودگی های مذکور تخریب محیط زیست تالاب را نیز در پی داشته است.

حیدری آزاد تاکید کرد: باید با یک عزم ملی و به دور از هر گونه سیاسی کاری، اقدامات پیشگیرانه برای ورود رسوبات جدید به تالاب در مدخل ورودی های رودخانه های منطقه ایجاد گردد و دستگاههای لایروبی مدرن برای این منظور پیش بینی و در صورت نبود آنها نسبت به خریداری این دستگاهها اقدام شود تا عملیات تخلیه  تله های رسوب گیر سریعا انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: با وجود کارهای انجام شده در خصوص تالاب، متاسفانه افکار عمومی، برداشت قوی و استنباط خوبی از عملکرد دستگاه های اجرایی در خصوص احیای تالاب نداشته و انتظار دارند از جلسات کاسته شده و عملیات اجرایی احیای تالاب را ببینند.

حیدری آزاد با بیان اینکه باید از ظرفیت های ملی و بین المللی در امر احیای تالاب استفاده کرد گفت: باید کارهای اجرایی احیای تالاب پر رنگ تر باشد و علاوه بر آموزش حاشیه نشینان تالاب، و استفاده از شوراهای اسلامی و دهیاران، درجهت فرهنگ سازی و ایجاد عزم همگانی برای احیای تالاب کار متفاوتی انجام دهیم.

Share