به دلیل عدم 9 سال سابقه مدیریتی میانی در بخش دولتی

حجت جذب در آستانه عدم احراز صلاحیت | وزارت کشور صلاحیت شهردار اراک را تائید نکرد

نادری بیان کرد: بحث مدیریت خصوصی اینجانب در این بررسی از سوی وزارت کشور مورد بررسی قرار نگرفته، زیرا اعضای شورای شهر بر این مهم واقف بودند که اینجانب از ۹ سال سابقه مدیریت میانی در بخش دولتی برخوردار نبودم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار پیشنهادی شورای شهر اراک گفت: ۶ بهمن نامه وزارت کشور مبنی بر عدم احراز شرایط بنده به دلیل نداشتن ۹ سال سابقه مدیریت میانی طبق آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار مصوب ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۷ که در تاریخ ۴ دی ماه ابلاغ و در تاریخ ۱۳ دی ماه در روزنامه رسمی منتشر شده است به شورا واصل شد.

نائب رئیس شورای کلانشهر اراک و گزینه منتخب اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار اراک نیز گفت: پس از اعلام نظر وزارت کشور مبنی بر نداشتن شرایط احراز اینجانب برای شهرداری اراک، بررسی گزینه های جدید در دستور کار است.
«سعید نادری» افزود: امکان پیگیری اداری توسط شورای شهر اراک بر نظر قانونی وزارت کشور وجود داشت، اما ترجیح دادم که از ادامه پیگیری ها انصراف بدهم.
وی بیان کرد: بحث مدیریت خصوصی اینجانب در این بررسی از سوی وزارت کشور مورد بررسی قرار نگرفته زیرا اعضای شورای شهر بر این مهم واقف بودند که اینجانب از ۹ سال سابقه مدیریت میانی در بخش دولتی برخوردار نبودم، اما در تبصره پنج ذیل ماده ۳، معادل سازی مدیریت در بخش خصوصی توسط وزارت کشور و با هماهنگی سازمان اداری استخدامی کشور تهیه و ابلاغ می شود که هنوز تهیه نشده است.
نادری ادامه داد: وزارت کشور تنها به سوابق دولتی شهردار منتخب اشاره کرده است. آیین نامه جدید چهارم دی ماه امسال ابلاغ شده، تاریخ انتشار آن ۱۳ دی ماه بود و قانون آن ۱۹ دی ماه قابلیت اجرا داشته اما انتخاب اینجانب به عنوان شهردار اراک قبل از تاریخ چهارم دی ماه بوده است.

 

حجت جذب در آستانه عدم احراز صلاحیت

عدم احراز صلاحیت شهردار منتخب اراک توسط وزارت کشور در صورتی رخ داده است که حجت جذب شهردار منتخب ائتلاف ۶ نفره رشت نیز شرایط مشابهی نسبت به شهردار پیشنهادی اراک دارد.

حجت جذب عضو شورای شهر رشت درحالی به عنوان شهردار رشت انتخاب شد که ۵+۱ عضو شورا با آگاهی نسبت به آئین نامه ابلاغی هیات وزیران دست به این انتخاب زدند اما مدعی بودند که«ضمیمه ای از سوی وزارت کشور که به بحث همسان‌سازی و معادل‌سازی سوابق با مدیریت میانی می پردازد» در این ابلاغیه نیامده است.

رمضانپور نرگسی در جدیدترین مصاحبه خود مدعی شده است: «به اعتقاد بنده به عنوان یک کارشناس اداری و سیاسی کسی که ۱۲ سال مدیر اجرایی یک سازمان و بخش خصوصی باشد غیرممکن است که سازمان امور اداری و استخدامی حداقل وی را به عنوان معاون مدیرکل نبیند»

گفتنی است شهر رشت پس از استعفای مسعود نصرتی به مدت ۶ ماه است که با سرپرستی علی بهارمست اداره می شود.

Share