سردار اشتری مطرح کرد؛

گروهک‌های معاند سال ۹۷ را برای آشوب های خود انتخاب کرده‌اند

فرمانده نیروی انتظامی، گفت: پلیس یکی از نهادهایی است که می‌تواند نقش موثر و اثربخشی را داشته باشد چراکه اعتماد مردم به پلیس افزایش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، سردار حسین اشتری، صبح شنبه در بیست‌ویکمین گردهمایی تخصصی معاونین اجتماعی استان‌ها و پلیس‌های تخصصی با اشاره مروری عملکرد ۱۰ ماه اخیر ناجا، اظهار کرد: معاونت اجتماعی یکی از معاونت‌های مهم و اصلی نیروی انتظامی است. این معاونت پل ارتباطی بین مردم و نیروی انتظامی است. هرچقدر این معاونت وظیفه خودش را دقیق‌تر انجام دهد اثرات نیروی انتظامی را بر امنیت مردم بیشتر حس می‌کنیم.

وی افزود: یکی از نیازمندی های اصلی ما این است که ما درفضای مجازی (فضایی که مردم در آن ارتباط دارند) پلیس حضور موثری داشته باشد و از جرائمی که در این فضا رخ می‌دهد پیشگیری کند که این پیشگیری از طرف معاونت اجتماعی حاصل می‌شود.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: مراکز مشاوره‌ای در کلانتری‌ها یکی از کارهای مناسبی است که معاونت اجتماعی متولی آن است که امروز حدود ۷۰۰ کلانتری ما مراکز مشاوره دارند و از حدود ۴۰ هزار پرونده‌ای که به مراکز کلانتری مراجعه شده حدود ۷۰ درصد آنها ختم به صلح شده و از گردونه خارج شده است.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: در ۹ ماه ابتدایی سال حدود ۳۸۴ هزار پرونده در کلانتری‌ها تشکیل شده که از این تعداد پرونده ۷۰ درصد آنها با عنایت مراکز مشاوره ختم به صلح و سازش شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تغییر سبک زندگی، پلیس یکی از نهادهایی است که می‌تواند نقش موثر و اثربخشی را داشته باشد چراکه اعتماد مردم به پلیس افزایش پیدا کرده است(بر اساس اعلام چهار مرکز افکار سنجی) با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید پلیس تمام توان خود را در حوزه آسیب‌های اجتماعی داشته باشد، البته در استان‌های مختلف برنامه‌های مختلفی در این سطح داریم.

این مقام ارشد انتظامی گفت: نیروی انتظامی در حوادثی مثل فتنه، حادثه گلستان و… سال خوب و درخشانی را داشت و افرادی که به دنبال این بودند ناامنی را داخل کشور بیاورند ، ناکام ماندند.

وی ادامه داد: یکی از وظایف اصلی ما این است که احساس امنیت را در جامعه بالا ببریم، معاونین اجتماعی نقش مهمی را برای ارتقا این حس در جامعه دارند و در تعداد بسیاری از استان‌های ما چنین است.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: اهداف نیروی انتظامی در سال ۹۷ مشخص است و تمام اقدامات ناجا باید در راستای همین اهداف باشد، البته اهداف سال ۹۸ تا یک ماه دیگر اعلام می‌شود که بخشی از آنها مشترک با سال ۹۷ است که معاونت‌های اجتماعی باید این اهداف را در اولویت  خود قرار بدهند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: ما در پایان سال از معاونت اجتماعی مطالبه می‌کنیم که در حوزه کاری خود آسیب‌شناسی کرده‌اید یا نه؟ چراکه می‌خواهیم یک بسته کاربردی و راهبردی برای سال ۹۸ آماده کنیم و نقاط قوت و ضعف را بشناسیم.

سردار اشتری تصریح کرد: گروهک‌های معاند سال ۹۷ را برای آشوب های خود انتخاب کرده‌اند تا به چهل سالگی انقلاب آسیب بزنند، ما باید آمادگی خود را در این سال نشان دهیم و انشاالله ۲۲ بهمن متفاوتی از سال‌های گذشته خواهیم داشت و نقشه پلید و شوم آنها را به هم می‌زنیم.

وی در پایان تاکید کرد: مقام معظم رهبری از اقدامات نیروی انتظامی رضایت دارند ولی تاکید کرده‌اند که این روند باید سرعت بیشتری داشته باشد.

Share