تشریح وضعیت ترافیکی رشت در گفتگو با سرهنگ رمضانی:

کمربندی خرمشهر از نقاط حادثه‌خیز رشت است | ضرورت بهسازی و تعریض مسیر حدفاصل سراوان تا خمام

سرهنگ رمضانی با بیان این مطب که این مسیر از مسیرهای پرتردد به ویژه خودرو های سنگین است، افزود: خاموشی این مسیر سبب شده است که از نقاط پر حادثه خیز شهر رشت باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس پلیس راهور شهرستان رشت در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با بیان این مطلب که شهر رشت دارای جمعیت شناور است گفت: این کلانشهر از زیرساخت های لازم و مناسب برای ترافیک و آمد و شد وسایل نقلیه برخوردار نیست و بازگشایی مسیرهای جدید برای تردد وسایل نقلیه و کاهش تراکم ترافیکی به خصوص در زمان های عصرگاهی ضروری به نظر می‌رسد.

سرهنگ فرشید رمضانی افزود: برای کنترل در بحث ترافیک و اعمال قانون و نیز کاهش تصادفات پلیس راهور شهرستان رشت برنامه های خوبی را تهیه و اجرا کرده است.

وی با اشاره به اینکه کمربندی خرمشهر از نقاط حادثه خیز شهر رشت است، تصریح کرد: تیرهای برق این کمربندی که از برف سنگین سال ۱۳۹۵ خاموش است و با پیگیری هایی که از سوی پلیس راهور شهرستان رشت صورت گرفته است متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی در این مورد انجام نشد.

سرهنگ رمضانی با بیان این مطب که این مسیر از مسیرهای پرتردد به ویژه خودرو های سنگین است، افزود: خاموشی این مسیر سبب شده است که از نقاط پر حادثه خیز شهر رشت باشد و برای حل این مشکل تاکنون مکاتباتی با اداره برق شهرستان و شهرداری انجام دادیم که با ابراز تاسف هیچ کدام از این دو دستگاه اجرایی مسئولیت این خاموشی را برعهده نگرفته اند و اعلام می کنند که متولی روشنایی این کمربندی آنها نیستند.

رمضانی با بیان اینکه برای حل معضل تصادفات موتور سیکلت‌ها همایش موتور سواران برگزار شده، گفت: در این همایش بیش از ۲۰۰ کلاه ایمنی با هماهنگی و همکاری رئیس پلیس راهور استان گیلان به موتور سواران اهدا شد.

وی با بیان اینکه چنین همایشی را در نظر داریم در بخشهای شهرستان نیز برگزار کنیم، افزود: در ۵ بخش شهرستان رشت برای فرهنگ سازی در استفاده از کلاه ایمنی و کاهش تصادفات این همایش برگزار خواهد شد.

خطوط عابر پیاده کمرنگ است

رئیس پلیس راهور شهرستان رشت در گفتگو با دیارمیرزا در بحث عابرین پیاده نیز اظهار کرد: در کنار برگزاری همایش «کلاهی برای زندگی» آموزش‌های لازم به عابرین پیاده داده خواهد شد که از پل ها و خطوط عابر پیاده عبور کنند و با پوشیدن لباسهای رنگ روشن در گذر ازخیابان ها استفاده کنند.

وی با گلایه از کمرنگ بودن خطوط عابر پیاده در خیابان‌ها گفت: انتظار داریم شهرداری همکاری لازم در پررنگ کردن خطوط و مکانیز کردن پل های عابر پیاده داشته باشد.

رمضانی از اقدامات دیگر پلیس راهور در جهت فرهنگ سازی برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را حضور در مدارس عنوان کرد و افزود: همکاران پلیس راهور با حضور در مدارس به آموزش دانش اموزان و آشنایی آنان با قوانین راهنمایی و رانندگی می پردازند.

وی در مورد بوستان پلیس گفت: مدتی است که وضعیت استفاده از این بوستان مشخص نیست و از شهرداری می خواهیم که به این موضوع رسیدگی کند.

رئیس پلیس راهور شهرستان رشت در مورد تردد خودروهای سنگین در کمربندی‌ها اظهار کرد: کمربندی غرب از میدان گیل به سمت جاده فومن تردد وسایط نقلیه از ۶ صبح تا ۱۰ شب ممنوع است اما در کمربندی شرق به علت نداشتن مسیر جایگزین خودروهای سنگین تردد می‌کنند.

ضرورت بهسازی و تعریض مسیر حدفاصل سراوان تا خمام

سرهنگ رمضانی سهم تصادفات وسایل نقلیه سنگین درگیر در تصادف به عنوان خودروی مقصر یا غیرمقصر در رینگ کمربندی شهر رشت در ۱۲ ماهه سال ۹۶ را ۸ درصد و در ۷ ماهه نخست سال ۹۷ را شش درصد بیان کرد و افزود: با در نظر گرفتن اینکه ماه‌های پر بارش سال در آمار سال ۹۷ لحاظ نشده اند انتظار می رود دست کم میزان تصادفات خودروها سنگین به عنوان خودروی مقصر یا غیر مقصر به میزان سال ۹۶ برسد که با در نظر گرفتن سهم تردد ۳.۵ درصدی وسایل نقلیه سنگین آمار بالایی است.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن موارد فوق الذکر نیاز است که با بهسازی و تعریض مسیر حدفاصل سراوان تا خمام (سراوان-سنگر-کوچصفهان-خشکبیجار-خمام) و بهبود کلاس عملکردی این محورها علاوه بر هدایت خودروهای سنگین به سمت این محورها بسیاری از خودروهای سواری با هدف سفرهای برون شهری نیز از این مسیرها استفاده خواهند کرد که این امر نیز می تواند از عوامل مهمی باشد که بار وارده ترافیکی به رینگ فعلی کمربندی شهر رشت کمتر شود.

اتصال بلوار احسانبخش به باقرآباد و تقاطع معلم-سعدی از تعهدات شهرداری بود

رئیس پلیس راهور شهرستان رشت در ادامه گفتگو با دیارمیرزا در مورد ترافیک داخل شهر رشت نیز گفت: با احداث پیاده راه فرهنگی عملا چهار محور خیابان های اصلی از تقسیم حرکتی خودرو ها به بن بست تبدیل شدند.

رمضانی ادامه داد: از تعهدات شهرداری به راهنمایی و رانندگی اتصال بلوار احسانبخش به باقرآباد و تقاطع معلم-سعدی بود که متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است و برای اینکه بتوانیم بار ترافیکی را در شهر کمی کاهش دهیم ناچاراً خودروها را به مسیرهای فرعی و کوچه و پس کوچه های باقرآباد، انبار نفت و سرخنبده هدایت کردیم که این امر در سالیان اخیر موجب شده است که شهروندان که با مشکلات عبور و مرور در خیابان های فرعی مواجه شوند.

وی در مورد پارکینگ های شهر رشت نیز گفت: پارکینگ های شهری با توجه به اینکه از درخواستهای مهم شهروندان است متاسفانه درست تعبیه نشده است و عرضه و تقاضا در بحث پارکینگ های شهری رعایت نشده است.

رمضانی تصریح کرد: پارکینگ های فعلی پاسخگوی نیازهای شهروندان نبوده و بسیاری از کوچه های اطراف ادارات و مطب‌های پزشکی و اماکن تجاری تبدیل به محلی برای پارک خودروها شده است که این امر سبب سلب آسایش ساکنین این کوچه‌ها شده است.

وی افزود: در خیابان نواب گلسار، سعدی و برخی دیگر از خیابان های رشت بدون هماهنگی با پلیس راهور ساختمان های پزشکی مانند البرز، آتیه، بوسار، دانا بدون داشتن تاییدیه صلاحیت ترافیکی شروع به کار نموده اند که این امر موجب تحمیل بار ترافیکی سنگینی به خیابان‌های مجاور شده است.

Share