امام جمعه بندر انزلی:

چیزی از عمر تالاب بندر انزلی باقی نمانده | عمده مسئولان کشور خیرخواه نظام اسلامی و مردم هستند

امام جمعه بندر انزلی با اشاره به کلیپ منتشر شده در فضای مجازی پیرامون کاهش عمق تالاب انزلی خاطرنشان کرد: این وضعیت نشان می‌دهد چیزی از عمر تالاب بندر انزلی باقی نمانده و این یک فاجعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بندر انزلی اظهار داشت: مسئولان جامعه اسلامی باید نسبت به ترویج مکارم اخلاقی و حسنات در جامعه حریص باشند.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه مسئولان موظف هستند فضای مجازی را به نحوی کنترل کنند که موجب فساد در جامعه نشود، عنوان داشت: فضای مجازی امروز محیط بی حد و مرز است و مردم باید در هنگام استفاده از آن تمامی نکات دینی و امنیتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری با این مضمون که “فضای مجازی قتلگاه جوانان ما است” ابراز داشت: ترویج موضوعات غیر اخلاقی در فضای مجازی یکی از آسیب‌های این محیط است که دشمن روی آن سرمایه‌گذاری کرده است.

 شمس‌الدین با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) خاطرنشان کرد: حضرت صدیقه طاهره(س) بهترین و والاترین وسیله تقرب الهی است.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه ما باید قدر ایام فاطمیه اول و دوم را بدانیم و آن را گرامی بداریم، تصریح کرد: محشور بودن با خاندان آل‌الله بزرگترین لذت برای مومنان است.

وی با تاکید بر اینکه امروز همه تلاش‌های دشمن برای این است که ملت ایران و جامعه اسلامی را از خاندان آل‌الله دور کند گفت: محشور بودن با اهل‌بیت عصمت و طهارت سبب عزت امت اسلامی است.

 شمس‌الدین با اشاره به تکریم و معارفه فرمانده سپاه ناحیه بندر انزلی در هفته گذشته عنوان داشت: از خدمات و تلاش‌های دلسوزانه سرهنگ جمشید اصحابی تقدیر کرده و برای سرهنگ مهدی صفاتی آرزوی توفیق و موفقیت داریم.

امام جمعه بندر انزلی با اشاره به کلیپ منتشر شده در فضای مجازی پیرامون کاهش عمق تالاب انزلی خاطرنشان کرد: این وضعیت نشان می‌دهد چیزی از عمر تالاب بندر انزلی باقی نمانده و این یک فاجعه است.

وی با اعلام اینکه برداشتن بی‌رویه و بستن راه ورود آب سبب خشک شدن دریاچه ارومیه شده بود و رسوبات نقشی در آن فاجعه زیست محیطی نداشت، افزود: بنا به نظر کارشناسان دخل و تصرف در مسیر‌های ورود و خروج آب یکی از دلایل بروز فاجعه در تالاب انزلی است.

 شمس‌الدین خطاب به مسئولان شهرستان بندر انزلی و استان گیلان هشدار داد و خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های گوناگون، دعواهای سیاسی و کارهای انتخاباتی دردی از تالاب بندر انزلی دوا نمی‌کند.

امام جمعه بندر انزلی با ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز حادثه پلاسکو تصریح کرد: از تلاش‌ها و فداکاری‌های آتش‌نشانان قدردانی می‌کنیم و برای آن‌ها آرزوی سلامتی داریم.

وی با اشاره به نزدیک بودن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، ملت ایران توانسته است اصول بنیادین انقلاب اسلامی را به همان شکل اول، تا امروز حفظ کند.

 شمس‌الدین با اعلام اینکه امروز دشمنان به دنبال طراحی و برنامه‌ریزی نقشه‌های جدید علیه حمهوری اسلامی و ملت ایران است، افزود: ایجاد جنگ روانی اصلی‌ترین برنامه دشمنان در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب است.

امام جمعه بندر انزلی خروج آمریکا از برجام را فاز اول اقدامات دشمنان علیه جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا در گام دوم تلاش می‌کند تا ایران هراسی را در تمام جهان نهادینه کند.

ایشان با اشاره به تعلل اروپا در انجام تعهداتش تصریح کرد: اخیراً دم خروس اروپایی ها نیز هویدا شد و دیدیم که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی را تحریم کردند و همچنین به دنبال ایجاد یک همایش ضد ایرانی در لهستان هستند.

 شمس‌الدین با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی در طول چهل سال عنوان داشت: امروز آمریکا از تسلیحات نظامی ایران در خلیج فارس واهمه دارد.

امام جمعه بندر انزلی رتبه هشتم جهان در تولید اورانیوم و رتبه دوم جهان در ساخت‌ هواپیماهای مصرف کننده سوخت خورشیدی را بخشی از دستاوردهای جمهوری اسلامی دانست و افزود: امروز جوانان باید دستاوردهای نظام اسلامی را بدانند.

وی با بیان اینکه امروز مردم و مسئولان باید با اتحاد با یکدیگر به دنبال رفع مشکلات کشور باشند، تصریح کرد: اینکه از طریق فضای مجازی بخواهند مردم را در مقابل مسئولان قرار دهند امر شایسته‌ای نیست.

 شمس‌الدین با تاکید بر اینکه مسئولان و جوانان باید تهدیدهای دشمن را به فرصت تبدیل کنند، خاطرنشان کرد: اینکه مردم برخی از نیازهای معیشتی را خودشان برطرف کنند یکی از این اقدامات است.

امام جمعه بندر انزلی اتهام زنی، دروغ پراکنی و شایعه پراکنی را یکی از فازهای عملیات روانی دشمنان علیه جمهوری اسلامی دانست و گفت: مردم باید هوشیار باشند و فریب حیله‌های دشمن را نخورند.

وی با اعلام اینکه عمده مسئولان کشور خیرخواه نظام اسلامی و مردم هستند، تصریح کرد: گوش به فرمان مقام معظم رهبری بودن و تلاش برای تحقق رهنمودهای ایشان تنها راه برون رفت از مشکلات است.

Share