یونسی: وزیر امور خارجه با انتخاب دو سفیر از اهل سنت، در فشار بود

ظلم به زنان در جامعه پذیرفتنی نیست | روحانی چوب به نتیجه رسیدن برجام را می‌خورد

نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات جامعه از جمله بیکاری و اشتغال جوانان، تمام توان خود را به کار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اعتمادآنلاین، علی یونسی در نشست با فرهیختگان و فعالان اجتماعی و فرهنگی اقوام استان گلستان در گرگان اظهارداشت: دولت برای حل مشکلاتی که در پی تحریم ها و فشارها در جامعه احساس می شود، به زمان نیاز دارد.

وی همچنین به محدودیت دولت در استخدام کارمند اشاره کرد و گفت: از دیدگاه من بالاترین پست ها، سمت های اجتماعی و نه دولتی است، به دست آوردن سمت های اجتماعی مانند پزشک، ورزشکار، روحانی و نویسنده معروف شدن، لیاقت می خواهد و افراد باید تلاش کنند که به آن برسند و احتیاجی به کمک دولت نیست.

نماینده ویژه رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت کسی را به دلیل قومیت و مذهب از شغل مورد نظر محروم نمی کند، گفت: دولت ها برای خدمت می آیند، ولی موانعی ایجاد یا شرایطی تحمیل می شود که نمی توان آنطور که شایسته است خدمت کرد و مردم هم به حق خود نمی رسند.

وی با بیان اینکه مشکلات در جامعه تنها برای قوم ترکمن نیست، افزود: عده ای سعی در فرصت سوزی و کارشکنی دارند و احساس تبعیض در جامعه ناشی از رقابت محلی بوده و به صورت مذهبی، دینی، زبانی و قومیتی در همه جای کشور خود را نشان می دهد.

حجت الاسلام یونسی همچنین با بیان اینکه ظلم به زنان در جامعه پذیرفتنی نیست گفت که باید شرایطی فراهم شود که زنان از حقوق اجتماعی برابر با مردان برخوردار باشند.

وی به فعالیت صورت گرفته در حوزه کاری خود در راستای گفتمان رفع تبعیض و اینکه قومیت باعث محرومیت افراد نشود، اشاره کرد و افزود: تلاش دولت تدبیر و امید در حوزه جوانان، زنان، اقلیت ها و اقوام تا حدودی موفق بوده و این روند تا پایان دولت ادامه می یابد.

نماینده ویژه رئیس جمهوری همچنین ابراز امیدواری کرد روزی برسد که احساس تبعیض در کشور از بین برود.

به گفته وی، دولت روحانی در این مسیر هزینه بسیار کرده و از این بابت ناراضی هم نیست.

نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: دکتر روحانی چوب به نتیجه رسیدن برجام را می خورد.

وی اضافه کرد: در مساله برجام، کسی به غیر از روحانی نداشتیم که دنبالش برویم و به سرانجام برسانیم.

حجت الاسلام یونسی گفت: به سرانجام رساندن برجام توسط روحانی، از ملی کردن صنعت نفت توسط محمد مصدق و صلح توسط آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی بالاتر است.

وی همچنین افزود: دولت بهترین ها را انتخاب می کند ولی موانعی باعث جلوگیری از این انتخاب ها است.

به گفته وی، دولت هزاران مانع و محدودیت در بودجه دارد، ولی رو به تکامل در ارایه خدمات است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وزیر امور خارجه دو تن از اهل سنت کشور را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها انتخاب کرد، ولی یک هفته مشکل داشت و تحت فشار قرار گرفته بود.

حجت الاسلام یونسی افزود: افرادی مانع انتصاب و ارتقای افراد هستند که اینها امروز در دستگاه های امنیتی، قضایی و حتی گزینش حضور دارند.

وی اضافه کرد: نمی توان با قلب مردم بازی کرد، ولی متاسفانه در جامعه ما اینگونه است.

نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: امروز دولت روحانی و شخص رئیس جمهوری در انتصاب ها تحت فشار است و این گروه های فشار افراطی در زمان های مختلف بوده و اکنون هم هستند.

Share