مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان:

شوراها برای پرهیز از حواشی در امور اجرایی و اداری دخالت نکنند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان گفت: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید برای پرهیز از ایجاد حواشی از دخالت در امور اجرایی و اداری خودداری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، هوشنگ عباسقلی‌زاده در مراسم تودیع و معارفه شهردار جدید تولمشهر از توابع بخش تولمات شهرستان صومعه سرا که در سالن اجتماعات مدرسه خوارزمی این شهر برگزار شد، اظهارکرد: امروز شاهد پذیرش مسئولیت سنگین مدیریت شهری از سوی یک بانوی گیلانی هستیم.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم باید اولویت اصلی مسئولان و اقدامی خوشایند برای آنها باشد، افزود: مسئولان بعد از پذیرش مسئولیت باید در نهایت صداقت با مردم رفتار کرده و در راستای جلب رضایت آنها گام بردارند.

عباسقلی‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه خدمت صادقانه به مردم سبب محبوبیت شهرداران در میان آنها می شود، بیان‌کرد: به همین منظور شهرداران باید از تمام توان و ظرفیت موجود برای ارائه بهترین خدمت و کاهش مشکلات حوزه شهری استفاده کنند.

وی بروز برخی رفتارها در شورای اسلامی شهرها و روستاها را نشأت گرفته از عمل نکردن به ضوابط و قوانین عنوان و تصریح کرد: شوراها نباید در مسائل اجرایی و اداری دخالت کنند. رعایت ضوابط و قوانین از سوی شوراها سبب دوری از حواشی خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه وجود سلایق و اختلاف عقیده و نظر در میان شوراها امری عادی است، گفت: البته وجود این سلایق یکی از دلایلی است که از شوراها خواسته می شود که در امور اداری و اجرایی دخالت نکنند.

وی با تأکید برلزوم توجه شوراها به تنظیم لایحه بودجه شهرداری‌ها، اظهارکرد: شوراها باید در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد.

به گفته عباسقلی‌زاده یکی از مهمترین وظایف شهردار اداره امور شهری است. شهردار و شورا باید در کنار یکدیگر و با وحدت و همدلی از ظرفیت‌های موجود برای توسعه و رونق منطقه خود بهره ببرند.

Share