فرماندار تالش در واکنش به انتقادات:

مشورت گرفتن کار بدی نیست و نمی‌دانم چرا برخی حساسیت نشان می‌دهند

به مناسبت هفته پژوهش نشست فرماندار تالش با جمعی از پژوهشگران ، نخبگان ، مخترعان و کارآفرینان شهرستان عصر روز دو شنبه ۲۵ آذر در سالن اجتماعات کوثر فرمانداری تالش برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار تالش ضمن تبریک هفته پژوهش به همه نخبگان و پژوهشگران، گفت: نخبگان افراد اثرگذار جامعه و مورد احترام مردم هستند بنابراین باید در راستای محرومیت زدایی و شناسنایی نقاط قوت و ضعف و اولویت بندی نیازهای شهرستان، مدیران را در امر خدمات رسانی بهتر به مردم یاری کنند.

مهدوی ادامه داد: امیدواریم یک پیوند ناگسستنی بین دانشگاه و صنعت ایجاد گردد تا از ظرفیت های دانشگاهی نیز بیشتر استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه پژوهش در ایران از جایگاه خوبی برخوردار است، تاکید کرد: در جمع دانشجویان نیز گفتم که تعریف توسعه در جامعه تغییر کرده است و یکی از اهداف بزرگ نظام ما رسیدن به شرایطی است که باید برای توسعه در جامعه ایجاد شود و آن چیزی نیست جز پژوهش.

فرماندار تالش افزود: ما باید روی بحث پژوهش تکیه کنیم ، به عنوان مثال نصف خاویار کشور در شهرستان تالش تولید می شود و باید در این زمینه پژوهش های زیادی صورت بگیرد.

مهدوی گفت: محوریت کار پژوهش باید به پارک علم و فناوری سپرده شود و می توان با تشکیل یک شورایی هر چند ماه یکبار نشستی را با این اعضا در فرمانداری برگزار کرد.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته پژوهش نمایشگاهی در دانشگاه پیام نور تالش دایر خواهد شد که دستاورد نخبگان و پژوهشگران شهرستان می باشد و با حضور اساتید دانشگاهی در این نمایشگاه می توان کیفیت آن را افزایش داد.

فرماندار تالش در واکنش به انتقادات برخی رسانه ها مبنی بر انتصاب مشاوران خود نیز گفت: مشورت گرفتن کار بدی نیست و نمیدانم چرا برخی ها حساسیت نشان می دهند، اگر فرهنگ مشورت درست است پس ما باید از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در بحث پژوهش نیز ما نیاز به مشاور خواهیم داشت و مطمئن باشید از مشاوران خود به اندازه پرسنل فرمانداری استفاده می شود.

در ادامه این نشست برخی از نخبگان و پژوهشگران، نیازهای شهرستان را در بخش های آموزشی، صنعتی، کشاورزی و اجتماعی بیان کردند و ارتباط بیشتر این قشر با بدنه مدیریت جامعه را خواستار شدند.

Share