فومن شهر مفاخر فرهنگی و مذهبی است

علیرضا قزوه: انقلاب اسلامی تاثیرگذارترین رویداد معاصر جهان است

علیرضا قزوه در میان استقبال فومنی ها، انقلاب اسلامی را تاثیرگذارترین رویداد معاصر جهان معرفی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  همایش بزرگ شعر انقلاب ۴٠ در سالن شهدای خدمتگزار با حضور شاعران و اصحاب فرهنگ و هنر برگزار گردید.

در این همایش بزرگ حجت الاسلام صفوی امام جمعه فومن به اهمیت هنر و ادبیات به ویژه شعر در زندگی اشاره نمود. وی یکی از ویژگی شعر و نقش آن را در روح و اندیشه دانست و گفت: در بسیاری از مواقع یک بیت شعر در شخصیت فرد تاثیر گذاشته و اثر آن تا سالها باقی می ماند.

وی تصریح کرد: نقش شعرای متعهد در تربیت جامعه و هدایت همگان به خصوص نسل، جوان تحول فکری آنها بوده است که از صدر اسلام نیز چنین بوده، مثل شاعران بزرگ همچون دعبل خزایی. اشعار چنین شاعرانی در طول سالیان آموزنده و انسان ساز بوده و هست.

امام جمعه فومن اظهار داشت: شعرهای شاعران فارسی در الهیات، در مدح ائمه اطهار با بیان حقایق و وصف حال طبیعت و قدرت الهی وسیله انتقال حقایق و حفظ هویت فرهنگی و مذهبی بودند و هستند.

در ادامه علیرضا قزوه شاعر بزرگ انقلاب در خصوص اهمیت پیروزی انقلاب اسلامی مطالبی اشاره نمود و گفت: انقلاب اسلامی یکی از تاثیرگذارترین رویداد معاصر جهان بوده که با گذشت ۴٠ سال نه تنها رو به افول نرفته بلکه درخشش آن روز به روز افزایش می یابد.

قزوه: الهی بودن و اعتقاد راسخ امام خمینی (ره) را مهمترین ویژگی آن حضرت عنوان نمود و افزود: امام خمینی (ره) با چنین خصوصیتی در عمل نشان داد که رهبری بزرگ و بی بدیل برای نهضت مردم ایران بوده است.

قزوه در ادامه به اهمیت شهر فومن اشاره نمود و گفت: فومن شهر مفاخر فرهنگی و مذهبی و هنری همچون آیت ا… بهجت فومنی، سید امیر فخری نژاد (شیون فومنی) و کیومرث صابری فومنی (گل آقای ایران زمین) بوده که از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.

وی تصریح کرد: در بخش بشنو از نی صفحه فرهنگی مجله کیومرث صابری فعالیت داشته و خاطراتی از گل آقای ایران زمین برای حاضرین تشریح کرد. در پایان این شاعر بزرگ برای حاضرین اشعاری در مدح ائمه اطهار و انقلاب اسلامی ایران قرائت نمود.

گفتنی است تجلیل از خانواده شهید نظری، شهید پور طاعتی، شهید محسنی پور و شهید خدمتگزار، قرائت شعر توسط شاعران بنام استان از جمله صفورا بخشی، سمیه اقدامی، رقیه آزادنیا، اسماعیل محمدپور، وحیده تقی پور و رامین صابر از دیگر برنامه های این همایش بزرگ بود.

Share