با حضور اهالی فرهنگ و هنر

برگزیدگان شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره معرفی شدند

برگزیدگان شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره عصر امروز در رشت معرفی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، اختتامیه شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، امشب با حضور اهالی فرهنگ و هنر در سالن اجتماعات شهید مطهری دانشگاه گیلان برگزار شد.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در این مراسم با بیان اینکه جشنواره شعر و داستان مکانی برای شناخت استعدادها است اظهار داشت: شناسایی استعدادها یکی از ویژگی‌های این جشنواره است.

عباس محمدی با اشاره به اینکه فرصت مناسبی برای استعدادهای ادبی و هنری کشور است تصریح کرد: بسیاری از دبیران جشنواره از استعدادهای دوره‌های قبل جشنواره هستند.

در این مراسم از کتاب ۲ جلدی “۸۰ سال شعر نو گیلان” با حضور مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری و رئیس حوزه هنری گیلان رونمایی شد.

کتاب ۲ جلدی ۸۰ سال شعر نو گیلان توسط هادی میرنژادموحد و سید فرزان حسینی گردآوری شده و در این کتاب اشعار نو استان گیلان تا سال ۸۰ به انتشار رسیده است.

در مراسم اختتامیه جشنواره شانزدهم شعر و داستان جوان سوره همچنین از مجید دانش آراسته و محمدحسین مهدوی به عنوان استادان ادب و هنر تقدیر شد.

برگزیدگان شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره به ۲ روش مورد ارزیابی قرار گرفتند و مخاطبان و داوران جشنواره، برگزیدگان را انتخاب کردند.

در بخش برگزیدگان از نگاه مخاطبان، شیما شهیدزاده در بخش داستانک، حسن قربانی در بخش داستان کوتاه، اعظم معارف‌وند در بخش ترانه و سرود، اسماعیل احمد امامی در بخش شعر نو و میثم داودی در بخش شعر کلاسیک انتخاب شدند.

در این مراسم، حجت اشرف‌زاده خواننده موسیقی سنتی و پاپ کشور چندین ترانه برای  حاضران در اختتامیه جشنواره شانزدهم سوره اجرا کرد.

در بخش برگزیدگان از نگاه داوران در بخش‌های ترانه و سرود، داستانک و  داستان کوتاه، داوران جشنواره هیچکدام از آثار را شایسته دریافت جایزه ندانستند.

همچنین آرزو سبزوار در بخش شعر کلاسیک و  محمدرضا احسانی در بخش شعر نو از نگاه داوران برگزیده اعلام شدند و جایزه ویژه این جشنواره به رضا یزدانی رسید.

Share