مومنی زاده، فرماندار شهرستان رشت خبر داد:

افتتاح ۱۷۰ کیلومتر راه آسفالت در رشت در دهه فجر|لایروبی آب بندان ها جزو برنامه های ما است

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه شاخص برخورداری از راه خوب در شهرستان رشت ۵۳ درصد است گفت: نزدیک به ۷۳۰ کیلومتر از راه های شهرستان رشت نیاز به بهسازی دارد و در دهه فجر امسال شاهد افتتاح ۱۷۰ کیلومتر راه آسفالته در شهرستان رشت خواهیم بود که آمار ما را در برخورداری از راه خوب به ۶۰ درصد می رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، میر شمس مومنی زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکل زباله در سراوان اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در شهرستان رشت با آن مواجه هستیم موضوع زباله سروان است که منطقه را دچار آلودگی های زیست محیطی کرده است.

وی با اشاره به اینکه این مشکل مربوط به یکی دو سال اخیر نیست افزود: انباشت زباله در سالیان متمادی باعث به وجود آمدن مشکلات فراوانی شده و بنا است که براساس قرارداد شهرداری رشت با شرکت لوله سازی شمال، شیرابه های زباله تصفیه شود.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه کار تصفیه شیرابه های زباله به صورت آزمایشی شروع شده گفت: احداث تصفیه خانه نیاز به زمین مناسبی داشت که با منابع طبیعی هماهنگ شده تا زمین در اخیار شهرداری قرار بگیرد تا کار تصفیه خانه شروع شود.

مومنی زاده با اشاره به اینکه جهت تهیه دستگاه زباله سوز قرارداد با پیمانکار امضا شده بیان کرد: دستگاه زباله سوز بخشی از مشکلات منطقه را حل خواهد کرد و به همین دلیل کار تامین اعتبار جهت خرید دستگاه زباله سوز در حال پیگیری است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه طرح تفکیک از مبدا باید به زودی و با جدیت انجام شود گفت: کار تفکیک از مبدا و آموزش آن به مردم باید توسط مردم و مسوولان در جامعه نهادینه شود تا مشکلات ناشی از زباله در جامعه کم تر شود.

مومنی زاده با اشاره به اینکه همکاری مردم در موضوع زباله می تواند تاثیرات خوبی برای استان داشته باشد تصریح کرد: انعکاس موضوع تفکیک زباله از مبدا باید از مدارس شروع شود و آموزش و پرورش باید این مسئله را در بین معلمان نهادینه کند تا در جامعه فرهنگ سازی شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت های کشاورزی اهمیت فراوانی برای شهرستان دارد گفت: ۶۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی و هفت هزار هکتار اراضی باغی در شهرستان رشت داریم و به دلیل اهمیت این مسئله باید کشاورزان مدیریت آب را مدنظر قرار دهند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از مزارع ما از منابع سنتی استفاده می کنند خاطرنشان کرد: لایروبی آب بندان ها جزو برنامه های ما است و باید با همکاری هم ظرفیت های جدیدی را در شهرستان ایجاد کنیم.

مومنی زاده با بیان اینکه انهار درجه اول و درجه دوم ما تا حد قابل توجهی لاینینگ و لایروبی شده اند بیان کرد: مسئولان جهاد کشاورزی و آب منطقه ای از همین الان کارهای کشاورزان را پیگیری کنند تا در زمان شروع کار کشاورزی کار راحت تری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه شاخص برخورداری از راه خوب در شهرستان رشت ۵۳ درصد است افزود: نزدیک به ۷۳۰ کیلومتر از راه های شهرستان رشت نیاز به بهسازی دارد و در دهه فجر امسال شاهد افتتاح ۱۷۰ کیلومتر راه آسفالته در شهرستان رشت خواهیم بود که آمار ما را در برخورداری از راه خوب به ۶۰ درصد می رساند.

Share