تا 4 آذر ادامه دارد

مشارکت ۱۶ کتابفروشی گیلان در طرح سراسری پاییزه کتاب

معاون ارشاد اسلامی گیلان، از آغاز چهارمین دوره پاییزه کتاب همزمان با بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در ۱۶ کتابفروشی‌ عضو این طرح در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسین ابراهیمیان در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری دهمین دوره یارانه حمایتی از کتابفروشی‌ها در هفته کتاب، گفت: طرح پاییزه کتاب با شعار «حال خوش خواندن در پاییزه کتاب» دهمین گام در راستای اعطای یارانه نشر کتاب از طریق کتابفروشی‌ها است که از ۲۴ آبان همزمان با سراسر کشور در استان گیلان آغاز شده و تا ۴ آذر ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه براساس طرح مذکور، علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی صرفا با همراه داشتن کارت ملی می‌توانند از تخفیف ۱۵ تا ۲۵ درصدی خرید کتاب از کتابفروشی‌های عضو این طرح تا سقف یک میلیون ریال استفاده کنند، گفت: به منظور حمایت از نویسندگان تخفیف کتاب های تالیفی ۲۵ درصد و کتاب های ترجمه ۱۵ درصد است؛ همچنین روز پنجشنبه، اول آذر که روز «کتابگردی» نامگذاری شده، تخفیف ها بیشتر خواهد بود.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان افزود: علاقه‌مندان به کتاب در شهر رشت می‌توانند به کتابفروشی‌های «انتشارات جنگل جاودانه»، «انتشارات طاعتی»، «انتشارات وارسته»، «باقری»، «کتابسرای دیبا»، «شهر کتاب»، «ماه نو»، «مرکز فرهنگی آسمان»، «کودک و نوجوان باز باران» و «مژده» مراجعه کنند.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: در سایر شهرهای استان نیز کتابفروشی‌های «روشنا» و «معلم» بندر انزلی، «خانه کتاب» و «شهر کتاب» لاهیجان و «خاوری» و «شهر کتاب» لنگرود عضو این طرح ملی هستند.

ابراهیمیان، با اشاره به اجرای موفق طرح های ملی «کتابفروشی به وسعت ایران»(آبان ۹۴)، «عیدانه کتاب»(نوروز ۹۵)، «تابستانه کتاب»(تیر و مرداد ۹۵)، «پاییزه کتاب»(آبان و آذر ۹۵)، «عیدانه کتاب»(نوروز ۹۶)، «تابستانه کتاب»(مرداد و شهریور ۹۶)، «پاییزه کتاب»(آذر ۹۶)، «عیدانه کتاب»(نوروز ۹۷) و «تابستانه کتاب»(مرداد و شهریور ۹۷) در گیلان، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت «http://tarh.ketab.ir/default.aspx» مراجعه کنند.

وی متذکر شد: بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از ۲۴ آبان لغایت اول آذر ۹۷ با مشارکت بیش از ۶۰ نهاد و سازمان در سراسر کشور در حال برگزاری است.

Share