کارشناس هواشناسی پیش بینی کرد:

افزایش نسبی دمای هوا در گیلان | آسمانی صاف و آفتابی در راه است

کارشناسی هواشناسی گیلان با اشاره به تداوم بارش باران تا فردا برای این استان، گفت: براساس الگوهای هواشناسی آخر هفته‌ای آفتابی در انتظار گیلانیان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، سمانه نگاه با اشاره به ورود سامانه خنک و بارشی از عصر روز گذشته به استان گیلان، اظهارکرد: براساس گزارشات رسیده در ساعات گذشته شاهد بارش باران با شدت و ضعف در اکثر مناطق مختلف گیلان بودیم.

نگاه با اشاره به کاهش محسوس دمای هوا در استان گیلان از شب گذشته تاکنون، افزود: در حال حاضر دمای شهر رشت ۱۵ درجه سانتی‌گراد بوده که نسبت به روزهای گذشته با کاهش ۱۴ درجه‌ای دمای هوای همراه است.

وی به میزان بارش‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در مدت فعالیت این سامانه بارشی، بندر آستارا با ۳۶ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را داشته است. در شهر رشت از ایستگاه‌ کشاورزی بارش ۲۶ میلی‌متری باران گزارش شده است.

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه صبح امروز هم دیلمان با دمای ۸ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقطه گیلان بوده است، بیان‌کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت این سامانه بارشی برای عصر و شب امروز و همچنین صبح فردا (یکشنبه) درگیلان است.

وی با پیش بینی شدت بارش‌ها برای ساعات آینده در گیلان، افزود: از ظهر فردا با تضعیف این سامانه شرایط برای کاهش ابر فراهم شده و با خروج آن نیز بارش‌ها در استان قطع می شود.

نگاه افزود: از روز دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری آسمان صاف و آفتابی و افزایش نسبی دمای هوا برای استان گیلان پیش بینی شده است.

Share