نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان

اعضای شورای شهر رشت به جای شرکت در پیاده‌روی اربعین فکری برای انتخاب شهردار بکنند

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ اعضای شورای شهر رشت به جای ادای امور مستحبی و شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین بهتر است به واجبات مردم بپردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله سید علی حسینی اشکوری اظهار داشت: شورای شهر رشت به جای ادای امور مستحبی باید در فکر خدمت به مردم باشد و بهتر است به جای شرکت در پیاده‌روی اربعین فکری برای انتخاب شهردار و انجام واجبات مردم بکند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد:‌ شورای شهر نه فقط در گیلان بلکه در برخی شهرهای و مراکز دیگر هم در حال از دست دادن جایگاه و کارکردهای واقعی خود است به طوری‌‌که اعضای آن به جای حل مشکلات مردم خود به عنصری مشکل‌ساز تبدیل شده و به کشمکش بین همدیگر می‌پردازند.

آیت‌الله اشکوری شرکت برخی مسئولان در مراسم اربعین را متذکر شد و ابراز داشت:‌ هیچ فردی نیست که دلش برای امام حسین(ع)‌ و شرکت در این مراسم باشکوه نتپد اما اینکه برخی مسئولان و یا اعضای شورای شهر برای شرکت در آن امور واجب مردم را به حال خود رها کنند جای بسی تأسف دارد.

وی تعلل در انجام امور و خدمات رسانی به مردم شهر رشت را مورد انتقاد قرار داد و بیان داشت:‌ مسئولان نباید در انجام کارهایی که به نفع مردم است کم‌کاری کنند و به جای گوش دادن به درد دل‌های آنان در بازی‌ قدرت و کشمکش‌‌های سیاسی بدون نتیجه وقت و سرمایه‌های ملت را به هدر دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به عملکرد شورای شهر رشت و پروژه انتخاب شهردار اشاره کرد و گفت:‌ آقایان با این جلسات بی‌نتیجه‌ای که در شورای شهر برگزار می‌کنند و با جمع و متفرق شدن‌های گاه و بیگاه خود می‌خواهند به همه ما اثبات کنند که شهر بدون شهردار هم به‌خوبی اداره می‌شود.

وی رواج پدیده اتهام‌زنی‌های بی‌ اساس و بدون سند و مدرک در بین مسئولان را آفت هر شهر و منطقه‌ای دانست و اظهار داشت:‌ ریختن آبروی افراد و برملا کردن اعمال پنهان آن‌ها،‌ در فضای مجازی و در سطح جامعه بر اساس آیات و روایات مستند عملی خلاف شرع بوده و به زودی دامن اتهام زننده را نیز خواهد گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن دعوت از همه مردم و مسئولان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از منکرات افزود:‌ عده‌ای در جایگاه مسئول در همین شهر رشت برای از میدان به در کردن رقیب دست به اشاعه اعمال خلاف شرع و شایعات می‌زنند و می‌خواهند با ریختن حیثیت رقیب جایی برای خود در منصبی خاص باز کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه کشمکش‌های سیاسی هیچ سود و منفعتی برای مردم ندارد گفت:‌ معیار عمل خدمت رسانی صادقانه،‌ تعهد و تخصص است و همه مسئولان باید برای خدمت به مردم متحد شوند و به کشمکش‌ها و دعواهای سیاسی خسته‌کننده پایان دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از نحوه اجرای پروژه پیاده‌راه شهر رشت نیز عنوان کرد:‌ مسئولان ذیربط شهرداری قبل از اجرای چنین طرحی باید برای مسیرهای جایگزین آن فکری می‌کردند اما بدون هیچ طرح و برنامه مشخصی در این مورد به اجرای طرح پیاده‌ راه مبادرت ورزیدند.

آیت‌الله اشکوری به انتقادات و شکایات مردم و شهروندان از پروژه پیاده راه شهرداری رشت اشاره کرد و بیان داشت:‌ به دلیل همین بی‌برنامه‌گی‌ها در امور و عدم طرح‌ریزی مسیرهای جایگزین کوچه‌ها روز به روز متراکم‌تر و بسیاری از کسبه و بازاریان شهر رشت دچار ضرر و زیان شده‌اند.

Share